Alla terrorister är muslimer, utom de 94% som inte är muslimer…

Om man tittar på en lista över alla terrordåd som begåtts i USA 1980-2005 ser man att extrema muslimska grupper står för 6% av alla terrordåd. Här nedan ser ni ett diagram över i vilka etniska gruppers, eller religiösa gruppers, namn terrordåd begåtts.

Nu kanske ni tror att det bara är små terrordåd som gjorts av de andra och att muslimerna står för de stora terrordåden. Men det stämmer inte. Det rör sig om bombattentat till största delen.

En snabb koll på internet visar att detta stämmer. Hade man inkluderat 70-talets terrordåd hade gruppen dåd som utövas av latinos varit större. Anledningen till detta är att FALN  sprängde 120 bomber i USA 1974-1983. Anledningen till att judiska extremister begått fler terrordåd än muslimska är JDL:s olika terrordåd (JDL).

Givetvis betyder inte mängden judiska terrordåd att ALLA judar eller judendomen är terroristisk, lika lite som det betyder att islam är en terrorreligion och muslimer terrorister, bara för att extremister gör terrordåd. Miljörörelsen ska givetvis inte heller belastas för de terrordåd som Earth Liberation Front elelr Earth First stått för.

Generaliseringar, som de muslimhatarna gör, är alltid fel!

Här är hela listan, hämtad från FBI för den som vill se: klicka här för att ladda ner den!

(Mer läsning: Loonwatch, CNN)

11 thoughts on “Alla terrorister är muslimer, utom de 94% som inte är muslimer…

  1. Hur förklarar du då att muslimska terrorister sedan 9/11 lyckats genomföra 19,479 dödliga terrorattacker världen över?! Du visar statistik från USA som inte är relevant men visst kan man hitta statistik på allt man vill poängtera. Jag tycker du ska kalla en spade för en spade Herr Jerlerup. Källan finns här… http://www.thereligionofpeace.com

    Under 2012 har 260 terrorattacker resulterat i 1,206 oskyldigt dödade. Under den sista månaden har 225 Jihad-attacker dödat 1,075 och kritiskt skadat 1,907 personer. Den gångna veckan är siffrorna 57 attacker, 289 döda och 603 kritiskt skadade. Som du ser är pekar trenden starkt uppåt. Det är idag som du ska lägga pusslet – inte 1985!

  2. Ping: Myten om de “våldsamma muslimerna”… « Sverige är inte världens navel!

  3. Ping: Anarkistmilis i USA:s armé planerade att mörda Obama « Sverige är inte världens navel!

  4. Ping: Myten om de “våldsamma muslimerna” |

  5. Det stämmer ikke nästan alla jävla terrorister är muslimer, de hotar andra kulturer och lär sina barnen oxå att hotar oss.

  6. Jag är skit trött på en sak.. Min kompis blev misshandlad för att hon var en muslim.

    Många ser muslimer som ett hot och markerar dom som terrorister. Bara för att det finns muslimska terrorister så betyder det självklart inte att alla muslimer är det. Det är bara knäppt och jag antar att bara okunniga människor och rasister tycker så. Liksom vart får ni dessa fördomar ifrån? Hemmet? Vänner? Skaffa lite kunskap innan ni pratar om något ni inte vet ett skit om!

    Inom Islam finns det minst 72 riktiga så kallade ”inriktningar” eller grupper. Dom två största är sunniter och shiiter. Det finns en liten grupp/inriktning som anser att tex: självmordsbomning för dem närmare gud. Men jag har pratat med många muslimer, båda unga och stora, även muslimska ledare. Dom tycker att detta är helt fel och dom säger själva att det står i koranen att självmord är förbjudet, det är även förbjudet att ta livet av andra.

    Efter 9/11 och andra incidenter så har många muslimer kännt att dom har blivit blickade och utsatta för fler saker än innan. Det är fan surt.. jag har själv varit med om när folk har kastat saker på mina vänner och kränkt dom. Jag kommer att tänka på alla dessa skolskjutningar och sådant i USA, om det hade vart en muslim som hade gjort detta.. då jävlar.

  7. Åh, jag har inte skrattat så här mycket på länge! Det är briljant! Jag håller helt och fullt med dig. Människor som generaliserar och dömer andra för vilken religion de tillhör är väldigt små människor. Om vi inte hade rasism skulle Sverige vara ett mycket bättre land.

  8. Dragonen måste säga att jag personligen mer tror på information som kommer från en myndighet, och något säger mig att en myndighet från USA inte mörkar dåd utförda av muslimer, än en sida som utryckligen vill visa hur farliga muslimer är. Sedan kan nämnas att USAs arme har dödat en bit över 1 miljon människor i attacker som, om man kollar vad som gäller för att klassas som terrordåd, räknas som terrordåd.

  9. Ping: Myten om de "våldsamma muslimerna" | Motargument

  10. Som sagt innan litar jag mer på en myndighets statistik än en sida som uppenbarligen har en redan bestämd åsikt om folk. Vill du ha nyare fakta så finns det säkerligen att få tag på. Själv har jag inte hittat någon bra sida än men här är en länk med vad jag tror är ganska tillförlitliga siffror. https://www.facebook.com/TheLondonerBlog/photos/a.296903417102113.69785.296343463824775/795072490618534/?type=3
    den baseras på hela världen har jag förståt. Visserligen är väl facebook kanske inte den bästa sidan att hänvisa till men det är just the londoner som känns mer seriös än http://www.thereligionofpeace.com
    trots att de skämtar mycket.

    Och folk som bara skriver att det visst är så ”här” utan att ge argument eller fakta är inte mycket bättre än barn på en förskola i att argumentera och bör behandlas likaså anser jag.

    Bra skrivet Jerlerup. Jag hoppas att du fortfarande skriver fler faktarika inlägg som denna idag.

Kommentera

