Svenska hatspridare!

Posted on juli 25, 2011

19


När man läser Politiskt Inkorrekt slås man hur så många som kommenterar på PI delar massmördarens Breiviks politiska syn, och syn på islam! De har ganska ofta citerat den holländska politikern Geert Wilders, t.ex:

”Jag hatar inga muslimer. Det är deras bok och deras ideologi som jag hatar. Islam är ingen religion. Det är en totalitär politisk ideologi som nazism och kommunism. Om du kritiserar något i islam eller koranen, eller om du lämnar religionen eller som kvinna eller homosexuell kräver lika rättigheter för alla är islams svar: halshuggning.”

Det är samma generaliseringar om islam och muslimer. Samma hat! Islam = nazism alltså är muslimer = nazister!

När man kikar på Sverigedemokraters hemsidor ser man samma sak. Men det är kanske inte konstigt. Kika bara på hur ledande företrädare försökt koppla ihop islam och nazismen!

Jimmie Åkesson skrev detta 2009 i Aftonbladet:

”För 20 år sedan tror jag att de flesta svenskar skulle ha mycket svårt att tänka sig att islam skulle komma att bli Sveriges näst största religion, att svenska konstnärer som kritiserar eller skojar med islam skulle leva under ständigt dödshot, att ett tiotal muslimska terrororganisationer skulle komma att etablera sig i Sverige, att ledande muslimska företrädare skulle framföra krav på införandet av sharialagar i Sverige, att svenska landsting skulle använda skattebetalarnas pengar till att skära av förhuden på fullt friska småpojkar, att Sverige skulle ha flest våldtäkter i Europa och att muslimska män skulle vara mycket kraftigt överrepresenterade bland förövarna, att svenska badhus skulle införa separata badtider för män och kvinnor, att svenska kommuner skulle överväga införandet av könssegregerad simundervisning i skolorna, att frysdiskarna i våra livsmedelsbutiker skulle erbjuda ritualslaktat kött samtidigt som svenska förskolor slutar att servera fläskkött…

Den mångkulturella samhällseliten ser kanske denna framtid som en färgglad intressant förändring av ett Sverige och Europa som man allt som oftast förnekar ens någonsin har varit ”svenskt” eller ”europeiskt”. Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.”

Erik Almqvist, ochkså Sd, kommenterade detta i Sourze 2009 och sa öppet att islam är VÄRRE än nazismen:

”Jag tror inte att Jimmie Åkesson hade så fel trots allt. I en sak är jag dock inte överens med min partiordförande: Jag ser inte bara undfallenheten för islam som det största hotet sedan andra världskriget. Jag ser islam som det största hotet. Sedan Hedenhös.”

Björn Söder heter en annan  riksdagsman (Sd) som sagt samma sak (Gävle den 26/8 2010.):

Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år… Precis som vi tog kampen mot nazismen och kampen mot kommunismen måste vi ta kampen mot islam i dag”.

När man pratar med bloggare och de Sverigedemokrater som stöder denna sorts generaliseringar mot islam och muslimer säger de ofta att de ”inte är mot alla muslimer”. Men det är nästan alltid läpparnas bekännelser eftersom de varken kan tänka sig att bygga nya moskéer eller ta emot t.ex. hbt-flyktingar från Iran.

Om de inte är mot alla muslimer borde de ju inte ha ett problem med detta.

Det är upp till dem att bevisa i ord och handling att de inte delar Breiviks människosyn!

*********

Länkar: SvD1SvD2SvD3DN1DN2DN3Expr1Expr2AB1AB2SvD,

SvD2SvD3AbAb2Ab3Ab4DNDN2DN3,DN4DN5ExpExp2Exp3, Exp4Exp5SRGP
Bloggar: KrassmanWesterholmAnderssonStenholmVästrosBöhlmarkDHE,CornucopiaJönsson