Rasbiologi och hat hos Politiskt inkorrekt!

Det kan vara på sin plats att påminna sig vad sajten Politiskt Inkorrekt har för människosyn. Därför publicerar jag idag några skärmdumprar som visar vad PI står för och/eller vad de tolererar på sin sida! Klicka på dem för en större bild!

Rasbiologi

(I detta fallet är det deras moderatorer som stöder det!)

”Muslimer föds defekta”

(Skrivet av en debattör. Kringliggande inlägg bortplockade, ej detta.)

”Förinta islam”!

Politiskt Inkorrekt vill, likt terroristen Breivik, ha igång ett storkrig för att förinta islam, likt man förintade nazismen.

”Försvarar man islam åker man ut”!

Enkla modereringsregler. Försvarar man islam åker man ut!

Mer om islam

(Omodererad kommentar från en läsare.)

Så fel tänkt!

(Allt som man påstår på Politiskt inkorrekts hemsida om muslimerna, har man tidigare sagt om andra folkgrupper. På 50-talet såg många på greker, finnar och polacker precis som PI och PI:s läsare ser på muslimer! Polackerna var ju katoliker, förökade sig som kaniner, fundamentalister, galna, korrupta och hade en världskonspiration, var några av de fördomar som spreds då.)

PI har ett moraliskt ansvar för det de väljer att inte moderera bort. De tar ofta bort kommentarer som är kritiska till PI, och till rasismen, men lämnar kvar sådant som man kan läsa ovan.

Och samma sorts hat sprids på många håll i  Sverigedemokraterna, där flera av de ledande figurerna, t.ex. Kent Ekeroth, öppet sympatiserar med, och stöder Politiskt Inkorrekt.

När en del ser hatet hos Politiskt Inkorrekt vill de ropa på förbud, polis och censur. Liberal som jag är tror jag att man bättre bemöter fördomar och hat med medmänsklighet, motargument och idéer, än med förbud. Men något måste göras! Att låta hatets argument och idéer stå oemotsadga leder aldrig till något gott!

Jag säger som Torgny Segerstedt sa om Hitler 1933, ”Att tvinga all världens politik och press att sysselsätta sig med den figuren, det är oförlåtligt. Herr Hitler är en förolämpning.” Alltså: Att tvinga Sveriges politik och press att sysselsätta sig med de figurerna, det är oförlåtligt. Sverigedemokraterna och Politiskt Inkorrekt är en förolämpning.

27 tankar om “Rasbiologi och hat hos Politiskt inkorrekt!

  1. Pingback: Bloggsam » Politiskt inkorrekts strävan mot det politiskt korrekta

  2. Pingback: Sverigedemokraterna och Politiskt inkorrekt ÄR en förolämpning! | Liberaldemokraterna

  3. Detta är inget annat än smutskastning. Vem som helst som vill och orkar lägga manken till kan bli moderator på PI. Det mesta sådant där tas bort på ett par minuter. Och att en moderator på sidan skriver sådär.. Det är helt enkelt inget resonemang till att alla på PI skulle vara rasister. Snarare så önskar alla som tycker annorlunda så innerligt att det skulle gå att avfärda dem som rasister och då inte behöva ta debatten.

  4. Det är ju rätt komiskt att PI som gör en stor grej av att lyfta fram det som censureras från andra medier själva censurerar så mycket. Nuförtiden är det nog mest liberaler som accepterar andras åsikter.

  5. Detta är inget annat än smutskastning. Vem som helst som vill och orkar lägga manken till kan bli moderator på PI. Det mesta sådant där tas bort på ett par minuter. Och att en moderator på sidan skriver sådär.. Det är helt enkelt inget resonemang till att alla på PI skulle vara rasister. Snarare så önskar alla som tycker annorlunda så innerligt att det skulle gå att avfärda dem som rasister och då inte behöva ta debatten.
    —————————————————
    Alla som skriver på PI är idioter.

  6. Hej Torbjörn,
    Jag tycker att det är konstigt att Du, expo och övrig pk media uppmärksammar kommentarer från PI om islam men inte t ex SkånePartiet, som har inget gott att säga om islam öht? (om det nu finns ngt som helt gott att säga om islam och islamisering av Sverige.
    Varför tror Du, Du har rätt i dina åsikter men inte ngn annan om det motsatta? Handlar inte demokratin om att respektera andras åsikter?
    Varför försöka istället tysta ner olikheter?

  7. Att rasister runkar ikapp i kommentarsfältet på PI är inte så mycket att bry sig om. Inte heller att det sker med PI:s censurerande redaktions goda minne. Vad som däremot är uppseendeväckande är att (SD)-bloggar och andra (SD)-företrädare, som påstår sig vilja bli tagna på allvar och ha en seriös diskussion, öppet stödjer och/eller länkar en sån kloak.

  8. Jag läser PI regelbundet och jag håller inte med din bild av sajten. För mig är PI en frisk fläkt i den allmänna debatten. Torbjörn, du skriver trams! Självklart är det så att alla kulturer har sina baksidor, vår egen har det också. Problemet med dagens debattklimat är att det är OK att påtala våra egna brister, men att tala om andras brister anses vara rasistisk. Varför? För att sådana som ni lever med nazistfobier och tror att alla som är kritiska mot främmande kulturer är nazister? Jag tror att du och många andra vänsterdebattörer förstår inte begreppen: nazism och rasism. Ni ser spöken och ni försöker skrämma andra med dessa.

  9. Jag skulle vilja problematisera din förment liberala syn på människans frihet.
    Här har vi alltså någon som har en åsikt om att det ”enda” sättet att ”förinta” islam är att använda samma taktik som mot nazisterna. Vari tycker du att problemet med att han uttrycker den ligger? Vad är det för fel med att ha en åsikt och uttrycka den? Du hänvisar till ”människosyn” som om det fanns en rätt och en fel sådan, och du står underförstått för den rätta synen på människan som alla måste dela. Jag uppfattar inte det som att det är en objektiv iaktagelse om ”människosyn” du gör utan för att det är känslomässigt effektivare att hänvisa till den i denna sortens debatt.

    Menar du som företrädare för liberaldemokraterna att det är fel att uttrycka sin åsikt för att du ser historiska likheter? Tror du att åsikten försvinner i tomma intet om den inte får uttryckas?
    Menar du att hela nazisteran berodde på att folk tyckte saker om judarna? Det fanns inga andra parametrar att ta hänsyn till? Jag menar, du är ju fenomenalt snabb att göra jämförelser med saker och ting som hände för 70-80 år sen. Jag tror inte det endast är för att vinna populistiska poänger, som de flesta andra ”anti”rasister, utan jag tror att du tror på vad du säger. Jag antar att du snöat in dig på det som någon sa: ”Om vi inte kommer ihåg vår historia så är vi dömda att upprepa den” och baserar din argumentation på det?

    Denna syn är någonting som jag tror då också behöver problematiseras och inte tas som nån naturlag. Vilka bevis finns det för det? Jag tror mer att det är en känslomässig bedömning snarare än logiskt tänkande som ligger till grund för att ständigt hänvisa till historien lite när det passar, trots det uppenbara med att tiden och människans utveckling inte står stilla. Eller menar du att vissa, av dig definierade, saker förändras aldrig? Dessa ”vissa” saker råkar vara just de som du hävdar är fel enligt ditt sätt att se? Andra saker, som t.ex. det som så populärt kallas ”främlingsfientlighet” har den ”goda” människan utvecklats förbi? Jag skulle vilja veta vem som bestämmer, eller har rätt att bestämma, när människan har utvecklats förbi det primitiva. Jag förutsätter, kankse lite fördomsfullt, att du ”bekänner” dig till evolutionen och vad den har kommit fram till.

    Frågan är vem du skriver för? Skriver du för dina ”liberala” meningsfränder för att boosta moralen eller nåt? Eller hoppas du på att några av oss ”främlingsfientliga” ska ”tänka till”? Om det är det sistnämnda så kan jag säga att du lyckas inte särskilt bra, snarare tvärtom. Om det är så att du bara uttrycker din åsikt emot, vilket är din fullkomliga rättighet för att inte säga ”plikt” att göra, så köper jag det. Jag köper att du vill visa en motbild, men jag är inte så säker på att du ”tar debatten” med oss ”främlingsfientliga” så som jag tror att du vill göra.

    Varje gång du utnyttjar Godwins lag så gör du precis detsamma som dem du kritiserar, du stigmatiserar och föser bort folk från ”vi” i ”Vi och dom” och bidrar därmed att rättfärdiga det populistiska uttrycket. Nu har jag följt dig så långe, så jag ska inte kalla dig för hycklare, för det tror jag inte att du är.

  10. Pingback: Gammelmedia och PK-bloggosfären byxis över PI:s inflytande « Politiskt Inkorrekt

  11. Pingback: Gammelmedia och PK-bloggosfären byxis över PI:s inflytande | Fria PI

  12. Pingback: Det blinda hatet från Sverigedemokraterna och Politiskt inkorrekt! « Sverige är inte världens navel!

  13. Pingback: PI agerar som ett trängt djur « Per pladdrar på

  14. ord som föll bort jag skrev: ”Jag tror inte det endast är för att vinna populistiska poänger, som de flesta andra ”anti”rasister, utan jag tror att du tror på vad du säger.”
    Det ska vara:

    ”Jag tror inte du skriver det endast är för att vinna populistiska poänger, som de flesta andra ”anti”rasister, utan jag tror att du tror på vad du säger.”

  15. Torbjörn Jerlerup är en vanlig DDR-kommunist som vill förhindra andra människor att uttrycka sin ärliga åsikt.

    De som kritiserar dagens invandringspolitik är rasister enligt kulturmarxisterna, men de som stödjer politiken är vänsterfascister.

    Alla utlänningar måste acceptera våra demokratiska lagar och regler, dvs våra värderingar, annars böter, fängelse och utvisning.

    Muslimska värderingar kommer i konflikt med demokratiska värderingar och mänskliga rättigheter och vad vill du göra åt det Jerlerup?

  16. När din syster blir gruppvåldtagen av 5 araber medans svågern blir svårt knivskuren och polisen bara står och tittar på, börjar du nog också besöka PI och låta kommentarer som ovan flyta. Välkommen till verkligheten, när du än känner för att komma in i ”värmen”.

    … eller så fortsätter du sitta insnöad.

  17. @Johnny Jag förstår hur du tänker om det här med att ”förhindra andra människor att uttrycka sin ärliga åsikt”. Jag tror dock inte har vill det. Han kan i och för sig själv bäst besvara dig (om han nu iddes svara öht i sin egen blogg) men jag tror inte att han vill förvägra någon rätten att säga någonting. Jag förstår att demonisering- och stigmatiseringssknepet han använder uppfattas som det, eftersom man kan tolka det som han tolkar islamproblemet: om någon tror och tycker någonting och man ”attackerar” denna tro så attackerar man individen som tror. Men jag väljer att inte tolka hans åsikter som han tolkar ”islamofober”

  18. Du har skärmdumpat kommentarer och säger att du visar vad PI står för.
    Hur tänkte du där?

    Om jag skärmdumpar några kommentarer på Aftonbladet och visar upp, betyder det att att jag visar vad Aftonbladet står för?

  19. Tack för din kommentar Varg i Verum. Det kan du ha rätt i.

    Det är bara tröttsamt med vänsterradikaler som hela tiden anklagar andra människor för rasism när de kritiserar invandringspolitikens
    katastrofala konsekvenser för arbetslöshet, bidragsberoende, kriminalitet. Politikerna måste reda upp alla problem innan fler tas emot, vi kan inte ta emot fler än vi kan hantera, men det vägrar vänstern att förstå.

  20. Pingback: Uttalande av Liberaldemokraterna om hackningen av dess hemsida. « Sverige är inte världens navel!

  21. Pingback: Nynazister hackade Liberaldemokraternas hemsida « TantraBlog

  22. Här följer tre exempel på kommentarer som jag skrivit hos PI, men som raderades inom 15 minuter. Detta var i augusti. Det säger måhända något om takhöjden på sajten.

    ”SD:s demoniserande valfilm var ett lysande exempel på hur man hetsar fram ett vi-och-dom-samhälle. Hela er retorik går ut på att ställa grupp mot grupp. Påstå inget annat. Ni förenklar verkligheten. Det är en djupt oansvarig politisk retorik, som i högsta grad lockar till sig extremister. Historien vimlar av exempel på vad som händer i slutändan om man piskar upp sådana här stämningar. ”

    ”Det finns ingenting i SOM-institutets opionionsmätning som visar att folk tror på er skapade saga om ”islamiseringen”. Inte minst framgick det av riksdagsvalet att en förkrossande majoritet av svenska folket röstar JA till mångkulturen. Det har också visat sig att ni fick en hel del missnöjesröster. Dessa personer har inte röstat på grundval av era fantasier om ”islamisering”. Tvärtom är det just den väljarkategorien som kommer att överge er nu, när ni visat fram ert rätta ansikte. Tack och lov är det ytterst få som delar Breiviks verklighetsbeskrivning.”

    ”Det räcker att gå in och läsa kommentarerna hos PI en halvtimme så har man samlat ihop ca 100 själsfränder till Breivik. Argumentationen just nu, när SD intagit den vanliga martyrrollen lyder: ”Och så undrar de varför folk blir extremister. Det är ju PK-folket som skapar dem”. Det är som sagt bara att läsa innantill. Riktigt, riktigt obehagligt, faktiskt.”

  23. @Anders Nilsson:
    Jag vill bara uttrycka mitt varmaste deltagande över din våldtagna syster och din knivskurna svåger. Ingen ska behöva genomlida två såna katastrofer i sin familjekrets.

  24. Pingback: PI agerar som ett trängt djur | Per Pettersson

Lämna en kommentar