Man ska se till hur människor är…

Man ska se till hur politiker ÄR, hur de hanterar sina medmänniskor, hur de svarar på kritik. Då ser man vilken politik de kommer att ha. Jag vet att många som varit osympatiska privat, har bestigit maktens högsta tinningar och torn och gjort en del bra saker. Men på sikt blir det bara fel. Mänskligheten vinner inte på det. En människa som inte visar respekt och empatri för sin medmänniska, och som inte kan lyssna SKA inte ha nån som helst politisk makt WHATSOEVER!

En del säger att det inte spelar nån roll hur en människa beter sig mot en medmänniska.

Vi accepterar en hel del av våra medmänniskors mer idiotiska sidor för att de är chefer, experter, kändisar, föreningsansvarig,, etc. Det accepteras att man skarvar och har sig med verklighete, ljuger, lägger tillrätta,tänjer på verkligheten etc, etc. Sånt får man räkna med, det gör alla, anser många. DET MAN INTE ACCEPTERAR HEMMA VID KÖKSBORDET ACCEPTERAR MAN AV EN POLITIKER!
och sen har vi det STORA egot, personen som inte kan lyssna utan bara kör med sitt, oavsett vad som sker i omvärlden.
Jag läste detta igår:
Jag hörde en historia om Carl Bildt, på den tiden då han var statsminister – om man ville få honom att gilla en idé så behövde man lägga fram den på ett så skickligt sätt att man fick honom att tro att det var hans egen idé. Sådant kan man förstås tycka är dumt, men så var det. Och då fanns det trots allt ett sätt att få genom sina idéer.
Jo, jag vet. Been there done that! Jag vet att politiken är full av detta, men jag skyr detta som pesten. Just nu mer än någonsin!
Jag läste nåt bra: Deepedition skriver om ett sånt exempel. Scrolla gärna ner till citatet om libertarianer och piratpartister.
/T

En tanke på “Man ska se till hur människor är…

  1. Pingback: #svpol - Björn Nilsson: Är det en politisk seger att bygga ett trollreservat?

Lämna en kommentar