Jag är inte längre Liberaldemokrat!

Jag lämnar Liberaldemokraterna idag. Skälet är att jag ogillar Alexander Bards metoder! Alla andra där ser jag som mina vänner.

Jag var en av grundarna. En av de sju i Verkställande Utskottet, det verkställande organet i L. Dessutom var jag kassör.

”Det finns saker man måste göra, annars är man bara en liten lort” (Skorpan)

”Låt andra exkludera, jag är liberal och samarbetar gärna med alla demokrater för människorätt” (Torgny Segerstedt: )
********************************************

Scaber Nestor har hoppat av Liberaldemokraternas ledning också:

 

Här är Scaber Nestors egna ord

Detta, om inga falska uppgifter börjar spridas, blir det enda inlägg jag skriver på bloggen om mina skäl till att lämna (L)iberaldemokraternas VU och Grundargrupp.

Det behövs en liberal kraft i svensk politik och grundideologin i (L)iberaldemokraterna anser jag vara det som kan göra det.

Tyvärr tror jag inte på en organisation där en medlem i Verkställande utskottet och grundargruppen styr diktatoriskt.
Jag och en person till, som tillsammans med flera andra har godkänt ett förslag att formalisera organisationen på riktigt, att en styrelse tar över det praktiska arbetet.
Att det skulle bli diskussioner runt detta visste jag.

Men något jag inte trodde skulle hända var att vi skulle bli utsatta för en kampanj som hittills i mitt liv bara överträffats av den extrema mobbing jag beskrivit i detta inlägget.

Jag hoppas att majoritetsbeslutet håller, men jag tvivlar på det.
Dock har jag har inga planer på att sälja ut min integritet eller att utstå mobbing för att driva igenom just detta förslag.

Därför väljer jag att avsluta alla uppdrag jag har på nationell nivå(skribent, VU, GG, modererande av forum, mentor åt lokalorganisationer)och fokusera på lokalorganisationen i Skåne, där jag är förtroendevald, och genom praktisk handling visa varför en demokratisk organisation är att föredra.

Liberaldemokraterna ska inte vara en enmansshow, det ska inte vara ett hobbyprojekt.
Men idag är det så.
Förhoppningsvis, nu när två personer lämnat, varav en hoppat av Liberaldemokraterna helt, inser resten av Grundargruppen och Verkställande utskottet allvaret i situationen och hanterar det.

/Niklas Starow
fd medlem av (L)iberaldemokraternas grundargrupp och verkställande utskott.

13 tankar om “Jag är inte längre Liberaldemokrat!

  1. Jerlerup, hoppas avhoppet inte beror på att du har vågat debattera offentligt med oliktänkande, och att vissa inte godkänt det!?

    Dana.

  2. Nej! Det är en slump att båda sakerna skedde samtidigt. L och Alexander Bard har hela tiden stöttat att jag skriver hos PI. Det är interna saker.

  3. Jag har aldrig gillat Bards tankar och åsikter. Framför allt i drogdebatten. Därför har jag inte ens brytt mig om (L) även om jag respekterar mycket av det du gör här Torbjörn.

    Sedan kan jag köpa att det behövs ett nytt liberalt parti då jag som lärare är helt bedrövad över (fp) skolpolitik.

  4. Jag har aldrig gillat Bards tankar och åsikter. Framför allt i drogdebatten. Därför har jag inte ens brytt mig om (L) även om jag respekterar mycket av det du gör här Torbjörn.

    Sedan kan jag köpa att det behövs ett nytt liberalt parti då jag som lärare är helt bedrövad över (fp):s skolpolitik.

  5. Vi behöver inte dig. Liberaldemokraterna blir ännu starkare av att de som inte klarar att samarbeta för partiets eget bästa försvinner. Partier behöver ofta genomgå ett reningsbad där lössen skakas ut. Det är bra att det sker redan nu så att Alexander inte behöver ägna sig åt interna strider i valrörelsen 2014.

  6. Lars H sa…
    När Liberaldemokraterna kommit in i riksdagen kommer vi att ställa krav på regeringen att man utreder vad som egentligen hände med Bin Ladin och vilken (om någon) roll han hade i attacken mot WTC (”9-11”)

    Läs mer på http://www.liberaldemokraterna.org

    07 maj, 2011 19:08
    ————————————————-

    Låter spännande.

    Jag kan inte föreställa mig något mer intressant än att mannen som säljer sig själv med resultatet av ett iqtest ställer dom kraven i riksdagen.

  7. Partier behöver ofta genomgå ett reningsbad där lössen skakas ut.
    —————————————–
    Jag antar att ditt inlägg är representativt för hur grundaren ser på partiet och det antyder också hur partiet kommer att kollapsa.

  8. å här säger ”Luslasse” hos Hax innan han försvinner därifrån för gott efter att ha skrivit 5-6 inlägg.Jag antar att han bytte skepnad och åkte till Almedalen och fixade 10 000 nanmunderskrifter till förmån fär pragmatism och att det är därför det inte blir nåt liberalt parti utan ett pragmatikst.

    ————————————————

    ”Lars H sa…
    Det är viktigt att vi inte blir för repressiva mot enskilda personer som kopierar upphovsrättskyddat material samtidigt har de som skapar exempelvis musik rätt att kunna leva på sitt skapande. Liberaldemokraterna har idag tagit över piratpartiets program när det gäller internetrelaterade frågor men vi vill samtidigt se en utvecklad politik som medger att upphovsrättsinnehavarnas intressen tillgodoses och som gör att internet inte blir laglöst land.

    När vi kommer in i riksdagen 2014 kommer vi att ställa som krav på den regering vi stöder att de skall anta vår syn på upphovsrätten.

    läs mer på http://www.liberaldemokraterna.com
    —————————————–

    Lars H sa…
    Tillägg. Kritiken beror ofta på att pragmatism är ovanligt i svensk politik. Liberaldemokraterna är något nytt och unikt.
    ———————————-

    Lars H sa…
    Nu är det bara några dagar till det som i efterhand sannolikt kommer att räknas till det senaste decenniets största politiska händelse. Och Henrik skriver inte en rad. Tror han att han kan tiga ihjäl detta tror han fel.

    I Almedalen lanserar vi Liberaldemokraterna. Ett nytt parti som helt bryter med den gamla dogmatsiska politiken. I stället har vi sökt lösningar som alla kan vara nöjda med. Liberaldemokraterna är en oerhört stark rörelse som redan fått sannolikt merparten av piratpartisterna som sina sympatisöer (inklusive blytunga namn som Rick och Carl-Johan). vi har också gjort stora inbrytningar i de borgerliga partierna. Allt talar för att vi kommer att vara vågmästare och tredje största parti i valer 2014. Det går inte att tiga ihjäl
    ———————————-

    Lars H sa…
    Hax: Hur kan du säga att du inte försöker tiga ihjäl Liberaldemokraterna när det enda du skriver är att du inte tiger ihjäl dem?

    Vad är det som driver dig till att ignorera den kanske mest betydelsefulla politiska kraft som vi fått i Sverige på mycket mycket länge? Rädsla för att ännu fler piratpartister skall jump ship om de får höra om oss?

    Alexender Bards pragmatiska lösning på fildelningsfrågan har potential att tilltala oerhört många fler än piratpartiet

  9. Försöker du insinuera att jag skulle vara ett alias för Alexander? Jag finns på riktigt.
    Däremot undrar jag varifrån ditt hat mot Liberaldemokraterna kommer? Är ni i SD sura för att vi tar debatten?

  10. Du är ett äckel oavsett om du är Bard eller trollande fascist.Om man dömer dig utifrån ditt skitsvamnmel så är det hugget som stucket.

  11. Ni som säger att det behövs ett liberalt parti – vad är det för fel på Liberala partiet? Allt de behöver är ju mer uppmärksamhet för att få bollen i rullning.

Lämna en kommentar