Jag är inte längre Liberaldemokrat!

Posted on augusti 2, 2011

13


Jag lämnar Liberaldemokraterna idag. Skälet är att jag ogillar Alexander Bards metoder! Alla andra där ser jag som mina vänner.

Jag var en av grundarna. En av de sju i Verkställande Utskottet, det verkställande organet i L. Dessutom var jag kassör.

”Det finns saker man måste göra, annars är man bara en liten lort” (Skorpan)

”Låt andra exkludera, jag är liberal och samarbetar gärna med alla demokrater för människorätt” (Torgny Segerstedt: )
********************************************

Scaber Nestor har hoppat av Liberaldemokraternas ledning också:

 

Här är Scaber Nestors egna ord

Detta, om inga falska uppgifter börjar spridas, blir det enda inlägg jag skriver på bloggen om mina skäl till att lämna (L)iberaldemokraternas VU och Grundargrupp.

Det behövs en liberal kraft i svensk politik och grundideologin i (L)iberaldemokraterna anser jag vara det som kan göra det.

Tyvärr tror jag inte på en organisation där en medlem i Verkställande utskottet och grundargruppen styr diktatoriskt.
Jag och en person till, som tillsammans med flera andra har godkänt ett förslag att formalisera organisationen på riktigt, att en styrelse tar över det praktiska arbetet.
Att det skulle bli diskussioner runt detta visste jag.

Men något jag inte trodde skulle hända var att vi skulle bli utsatta för en kampanj som hittills i mitt liv bara överträffats av den extrema mobbing jag beskrivit i detta inlägget.

Jag hoppas att majoritetsbeslutet håller, men jag tvivlar på det.
Dock har jag har inga planer på att sälja ut min integritet eller att utstå mobbing för att driva igenom just detta förslag.

Därför väljer jag att avsluta alla uppdrag jag har på nationell nivå(skribent, VU, GG, modererande av forum, mentor åt lokalorganisationer)och fokusera på lokalorganisationen i Skåne, där jag är förtroendevald, och genom praktisk handling visa varför en demokratisk organisation är att föredra.

Liberaldemokraterna ska inte vara en enmansshow, det ska inte vara ett hobbyprojekt.
Men idag är det så.
Förhoppningsvis, nu när två personer lämnat, varav en hoppat av Liberaldemokraterna helt, inser resten av Grundargruppen och Verkställande utskottet allvaret i situationen och hanterar det.

/Niklas Starow
fd medlem av (L)iberaldemokraternas grundargrupp och verkställande utskott.