Hanif Balis svarta och mörkbruna svans

Hanif Balis språkbruk och metod debatteras en hel del på twitter just nu. Vi är flera som noterat vilka vänner och allierade Hanif Bali har på twitter. Om man bara andas kritik mot honom får man ta emot arga tweets från Sdare, identitärer, rasistiska Svärjevänner och till och med nazzar. Det har Helle Klein och Henrik Arnstad och andra belyst detta. Det tolkas av en del som att de säger att han ”samarbetar” med nazisterna.

Så långt går inte jag. Jag följer nazzarna. Jag vet att Hanif Bali är hatad av nazzarna för sin mörka hy. Så något samarbete på det sättet finns inte. Det är en retorisk tankefigur. Så när NMR påstår annat så trollar de.

Men däremot har Hanif en retorik som gör att till och med nazzar retweetar och berömmer en person de egentligen hatar. Av någon anledning gillar ganska egendomliga människor Hanif utan att han gör mycket för att bli av med slöddret i hans fanclub.

Jag gör research på NMR och en hel drös identitärer just nu och har lagt märke till detta fenomen. Här har ni några utvalda tweets från Nordfronts chefredaktör Martin Saxlind. Som ett exempel. Nordfront är NMR:s partiorgan. Varför retweetar han Hanif som enda av icke svensk ras han retweetar?

Jag bifogar två random tweets av Ivar Arpi. Ivar är näst Hanif nazzens favvoskribent på twitter, utanför de rent nazistiska skribenterna.

Slump? Nja. Även jag har retweetats av konstiga typer till höger och vänster. Men jag uppmuntrar inte slöddret att vara kvar i min fanclub. Är man höger- eller vänsterextremist får man veta det och jag gör det svårt för dem att vara kvar.

Om Hanif agerar så, ja det är upp till er att avgöra!

 

