Terroristsympatisören Mohammed Sugaal Osman och hans Al Bushra.

Jag läser Magnus Sandelins avslöjanden om Mohammed Sugaal och Al Bushra,  Reportaget handlar om IS och Al Qaida sympatisör som sprider terrormanualer på Telegram och gillar IS. Han har dessutom samlat pengar via en välgörenhetsorganisation han har varit ledare för. Hans namn är inte nämnt i tidningen men som person har Mohammed Sugaal outat sig som terroranhängare på min Facebooksida, och dessutom leder han en välgörenhetsorganisation, därför går jag ut med hans Facebooknamn. Och hans riktiga namn: Mohammed Sugaal Osman.

Den här diskussionen med Sugaal och några radikala islamister på min feed, som argumenterade mot demokrati och för att döda homosexuella och som försvarade IS kan vara värd att kika på igen för den som är nyfiken. (Klicka här för att läsa!)

Jag frågade Sugaal om det var rätt att döda homosexuella.

”Du måste förstå att vi följer religionen utan att göra något som helst kompromiss. Om det står i Koranen att man ska döda homosexuella så är det Guds ord. Och vi tror på det Vi vet inte visdomen bakom det och heller inte ifrågasätter det. Eller vill du att vi ska ta avstånd från Koranen eller? Man är inte muslim om man inte tror på Koranen 100 procent. ”

Minst 4 personer som var med i en sluten IS och Al Qaida sida på nätet deltog.

Läs den här i PDF version:

 Terrormanualen han delat kan läsas på Archive: https://archive.org/details/AdviceToThoseWhoCannotComeToShamV3. Jag postar tre bilder från den, men först Sugaals egen postning på Telegram. ”I will use the racism card…”

*****
^^^^
*****

Han har en del andra namn på nätet. Abu Muqawama är ett annat namn. (Klicka här och läs!) Hans riktiga namn är Mohammed Sugaal Osman. Att profilen Sugaal står bakom Al Bushra avslöjar en snabb googling (se här!) Han är dessutom aktiv i ett Dawa center .

