Varför Nima Dervish och Ingrid Carlqvist kallar mig luspudel

Jag har varit föremål för två Facebookinlägg av debattören Nima Dervish nyligen. (Se här och här.) Han ogillade att jag beskrev hans islam- och muslimhat som rasism och fick veta att jag är ”dårhushjon”, ”pyromanapan från Köpingsvik”, ”skabbhals”, ”asgam”, ”amöba”, ”apsvansad analfabet, ”parasit”, ”luspudel”, ”blåkullatomte”, med mera. Debattnivån visar hur Nima fungerar. Han var lika oförskämd när jag försökte ta en lugn diskussion med honom för 4-5 år sedan.

Inlägget gillades givetvis av Ingrid Carlqvist. Så, de två har det gemensamt att de ser mig som en luspudel. Jag tar inte illa upp, att bli kallad luspudel av Ingrid Carlqvist är som att få medalj.

Vilket får mig att återigen fråga om Nima ser denne Ingrid Carlqvist som rasist nuförtiden när hon stöder Nordiska Motståndsrörelsen och nazisterna och babblar om judiska världskonspirationer.

En gång i tiden gillade Nima Dervish mig och jag var mer sympatiskt inställd till honom. Men sen skildes våra vägar. Jag har mycket att kritisera Nima för men det jag mest vill veta är hur han kunde anse att Ingrid Carlqvists tidning Dispatch International, som hetsade mot muslimerna och ville förbjuda både islam och koranen, inte var rasistisk. Hennes vapendragare ”Salle” var inte heller rasist enligt honom. (Ni kan ladda hem en kopia av inlägget här, i PDF form.)

Nima skrev en positiv artikel om Dispatch International recension av en av hans böcker. En läsare reagerade på detta på hans blogg och undrade vad Nima ansåg om Dispatch International. Nima svarade så här på det.

Gällande Dispatch, jag har aldrig följt dem, men jag skummade igenom ett nr som Roger Sahlström skickade till mig. Höll inte med om allt, vissa saker jag höll med om hade jag personligen formulerat annorlunda, men jag hittade inget rasistiskt/fascistiskt/nazistiskt. Det är inte omöjligt att jag missade nåt, men än så länge har jag hittat långt mer upprörande saker i AB, i vissa kristna tidningar, på Feministiskt Perspektiv.se eller på vissa svenska muslimska organisationers sajter. (Och ingen av dessa brukar normalt kallas för ”hatiska” och ”förkastliga”.)

Sen har vi skillnad mellan tidning och skribent. Jag har läst flera av just Rogers krönikor. Återigen, höll inte med 100% om precis allt, och vissa saker hade jag kanske formulerat annorlunda, men jag såg inget som upprörde mig och fick mig att utbrista ”är du dum i hela huvudet?” Tvärtom. I nån text skrev han om vikten att se alla människor som just människor och gå bortom etiketter som ”svart, vit, homo, blatte etc”. Det skulle jag säga är innersta kärnan av min egen övertygelse och mitt budskap.

Jag har dessutom träffat Roger IRL och fikat ngra ggr. Aldrig hört nåt rasistiskt eller märkt av rasistiska tendenser…

Så varför kallar Nima och Ingrid mig för luspudel? Kan det måhända hänga ihop med att båda sen några år tillbaka ogillar mitt försvar av muslimer?

Nima, jag frågar dig igen! Ser du något rasistiskt i det Ingrid Carlqvist säger och gör idag, om judarna och muslimerna?

Hjälp mig!

Det jag gör mot rasism, vänsterextremism och radikal islamism i Sverige gör jag ideellt. Jag är undersköterska. Jag har inga pengar för att arbeta med det heltid.

Jag får göra research och bedriva opinionsarbete mellan jag umgås med min familj och arbetar inom äldreomsorgen.

Swicha gärna nåt stöd till mig 0706501785, Så jag kan fortsätta. Mitt kontonummer är: clearingnummer 83279  Kontonummer  903 942 726-6 SWEDBANK.

Ni får ta mig som jag är. Jag går mot både islamofobi och radikal islamism, och är mot extremism i alla former. Jag tar tacksamt emot stora som små bidrag för att kunna fortsätta blogga.

