Skriver om ”Århusprojektet” i Dagens Samhälle.

Posted on juni 18, 2015


Terrorism rekryteras inte ur ingenstans. Det finns en radikal konservativ islamism som sprider de värderingar terrorismen bygger på.  Såsom Grimhøjmoskén gör. Om de som sprider denna konservativa islamism inte tar avstånd från terror, eller kanske uppmuntrar ungdomar att göra egna val, är det mycket destruktivt.

Om man inte bekämpar ideologin bakom terrorismen kommer man aldrig att vinna kampen mot den.

”Företrädarna för Århusmodellen är tydliga med att de i dialogen med en extrem part som Grimhøjmoskén markerar de värderingar samhället bygger på. ”

Den första juni markerade Grimhøjmoskén i ett offentligt uttalandeatt det enligt dem är haram (strider mot Gud) att rösta i det danska valet.

 Det verkar verkligen som om Århusprojektet lyckats markera de värderingar samhället bygger på!

Läs artikeln i Dagens Samhälle!

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/tveksam-metod-mot-jihadism-i-arhus-16609

Dessutom omnämns jag i artikeln GT/Expressen har idag om IS-krigaren Skråmo.


*****************************************

Hjälp mig!

Det jag gör mot rasism och radikal islamism i Sverige gör jag ideellt. Jag är undersköterska. Har inga miljoner för att arbeta med det heltid. Swicha gärna nåt stöd till mig 0706501785, Så jag kan fortsätta. Mitt kontonummer är:clearingnummer 83279  Kontonummer  903 942 726-6 SWEDBANK. Men ni får ta mig som jag är. Jag går mot både islamofobi och radikal islamism. 

Läs och sprid mina andra artiklar om radikal islamism.

Posted in: Uncategorized