”Det är komplicerat…”

Posted on juni 15, 2015


Det är komplicerat…

Jag pratar med den stora antirasistiska organisationen om arbete mot radikal islamism. Mot IS-anhängare som vill begå massmord i Sverige och mot islamistisk rasism. Om hatpredikanter på besök i Sverige. De har sagt att de ska börja skriva om radikal islamism… För 4 år sen sa de det. De har skrivit lite, inte mycket. Får veta att: ”det är komplicerat”… Därför skriver de inte mycket om detta…

Jag pratar med SVT i telefon om mitt avslöjande att IS-anhängaren Skråmo hotar med terrordåd i Sverige. Får veta att det är stor nyhet men att de nog inte kan skriva. Det är komplicerat…

Jag hör med journalisten X om de vill täcka ett fall som rör hyllande av idiot som vill stena homosexuella. Nja, det är komplicerat.

Dansk media har inte skrivit om att danska IS anhängare ansåg att både juden och Vilks som terroristen Omar mördade i februari provocerade profeten Muhammed. Nej, sa en journalist. Det är komplicerat..Det är ett scoop av mått och viktig nyhet, men det är… komplicerat.

Jag frågar journalist X om varför svensk media inte skriver nåt om att IS-anhängaren Skråmo vill att man ska börja sätta igång terrordåd i Sverige. Nej, det är komplicerat.

Usch. ja, jag minns när jag pratade med ungefär dessa 2010 om det växande hatet mot muslimer i Sverige. Islamofobin. Då, 2010, var jag en av få som bloggade mot det hatet och gjorde research. Andra gjorde en del, men inte mycket. Och det fanns ett konsensus att man inte skulle göra en stor sak av det i valrörelsen Jo, fick jag veta. ”Det är komplicerat”…

De ansåg då att det kunde stärka Sd att man pratade om Sd:s muslimhat och avslöjade det.

Idag är det radikal islamism och IS och Al-Nusra som det är så komplicerat att skriva mot. Strange, very strange!. En del skrivs och görs. Främst av det utmärkta Uppdrag Granskning. Men det är en pink i oceanen jämfört med vad som man SKULLE KUNNA skriva om.

Det är inte ett enda jäkla dugg komplicerat att ta avstånd från nazism. Det var egentligen inte ett dugg komplicerat att ta avstånd från SD:s muslimhat 2010. På samma sätt är det INTE komplicerat att ta avstånd från radikal islamism idag.

Det är er vanföreställning att det är komplicerat!

Posted in: Uncategorized