En krigsförklaring mot islamofober och homofober!

Posted on juni 9, 2015


Ibland får jag höra att jag är lite för rabiat när jag går mot religiösa extremisters hat mot homosexuella. Jag får höra att jag kränker islam då jag påpekar att islamofobi och homofobi är lika illa. Jag får höra att jag kränker judars, kristnas och muslimers rätt till en ”konservativ familjesyn” när jag säger att jag är mot fördomar om homosexuella. Ibland när jag fördömer radikala islamister som vill stena homosexuella får jag höra att jag är ”islamofob”.

Det är för er jag skriver detta. Speciellt er som reagerar mot att jag jämställer homofobi och islamofobi.

Oroa er inte. Jag är för yttrandefrihet. Jag anser att om man vill vara mot muslimer eller homosexuella ska man få vara det. Vill man bygga sin lilla förening eller moské och inte prata väl om homosexuella eller muslimer där ska man få det.

Men hat är ändå hat.

BzBq4ejIUAIIPgp

– Om du pratar illa om ALLA muslimer eller om alla homosexuella, så behandlar jag dig på samma sätt.

– Om du sprider myter om muslimska eller homosexuella makteliter som vill ta över världen behandlar jag dig på samma sätt.

– Om du anser att islam eller homosexualitet är ”smuts”, ”ondskefullt”, ”något som förstör samhället”, behandlar jag dig på samma sätt som om du säger detta om muslimer.

– Om du anser att det är synd att umgås med och prata väl om homosexuella behandlar jag dig som om du är med i Jehovas Vittnen som anser att det är synd att umgås med muslimer eller prata väl om dem.

– Hata homosexuella, men då behandlar jag dig som om du hatar muslimer eller judar…

– Sprid hat mot homosexuella, länkar om hur haram och ont det är, och länkar till fina tal av skäggiga imamer om hur rätt det är att stena muslimer i en islamsk stat. Jag kommer att behandla dig som hatarna i Avpixlat när de i kommentarsfältet sprider länkar som liknar muslimer vid råttor som bör utrotas.

– Bygg gärna din organisation eller religiösa lokal, eller din lilla missionerande verksamhet, baserat på homofobi. Sprid länkar till homofoba uttalanden och säg att homosexualitet är en synd i dina böcker. Det betraktar jag på samma sätt som spridandet av radikala muslimhatares och Sverigedemokraters hat mot islam när de påstår sånt som att islam är lika med nazism.

Att vara religiös innebär inte att man har frikort att hata! Att vara muslim, om du är det betyder inte att du har frikort att hata! Hatar du är du extremist, inte en normal muslim. Jag behandlar dig lika med alla andra.i samhället och betraktar dina fördomar med samma glasögon.

Men jag kommer att se till att du inte kan bygga några skolor, att dina föreningar och församlingar inte får ett enda öre i statsstöd. Att ni fryses ut från alla allmänna evenemang och att ni får löpa gatlopp i massmedia! Jag är för nolltolerans mot hat. Det är vad jag arbetar för i kampen mot islamofobi. Nolltolerans mot skiten. Inte ett öre stöd av det allmänna om man kastar skit på muslimerna som grupp. Samma sak gäller för homofobi, i mina ögon.

Din rätt att som muslim, katolik eller jude eller vad det än må vara, att få visa dig fritt ute i samhället är avhängigt av den homosexuelles rätt att få visa sig fritt. Inskränker man den homosexuelles rätt blir steget efter det att man inskränker muslimens eller t.ex. judens rätt, och vice versa, därför borde du som religiös, t.ex. muslim, och du som homosexuell bemöda dig om att arbeta för att båda grupper får tala fritt och arbeta och frodas och slippa att möta hat.

Hade profeten Muhammed, eller Jesus Kristus levt idag, hade de tagit strid för homosexuellas rätt. Kanske hade de till och med varit homosexuella eller transpersoner.

Sista Måltiden, Elisabeth Wallin Ohlsson, 1998.

Sista Måltiden, Elisabeth Wallin Ohlsson, 1998.

Kände du dig kränkt av  det jag skrev ovan? Tyckte du att jag kränkte homosexuella eller muslimer genom att säga att profeten själv kanske skulle varit homosexuell? Tyckte du att regnbågsflaggan med Allahs namn är en kränkning av islam?

Då har du fördomar mot homosexuella. För att vara homosexuell är inte annorlunda än att vara muslim. Det är… att vara människa! Som du och jag med samma rättigheter!

Stening!

Och är det så extremt så att du förespråkar nån gammal helig skrifts påstådda lagar om dödsstraff mot homosexuella. Om om du pratar om att stena eller utrota dem, att döda dem… Ja, då kommer jag att behandla dig som jag behandlar Breiviks vänner som vill utrota muslimer. Att du säger dig ha stöd i nån helig skrift eller någon profets ord och gärningar spelar noll roll för mig.

Sprider du länkar av personer som vill utrota eller stena muslimer, eller är medlem i en förening som bjuder in personer som vill det, som förebilder. Ja då kommer jag att behandla dig som jag behandlar de som vill utrota eller döda muslimer. Jag kommer att behandla dig som jag hade behandlat en förening som öppet stödjer Breivik eller de radikala burmesiska buddisterna som vill mörda muslimer.

2013 arrangerade islamnet.no, Norges ledande radikala islamistiska förening, en stor konferens. En s.k. ”skandinavisk fredskonferens”.

I denna video här nedan sitter Haitham al-Haddad, Said Rageah och Yusuf Chambers från IERA. Islamnets ledare Fahad Qureshi  tar mikrofonen då han får en fråga från publiken om islam, dödsstraff och homosexualitet. Svaret han ger är rakt upp och ned: han är för dödsstraff och stening för homosexuella.

Han frågar publiken, på 1500 radikala muslimer, om att de straff koranen och sunnah föreskriver, som kommer från Allah, är korrekta, och de bästa och straff som vi borde tillämpa ”över hela världen”. (Dvs bland annat dödsstraff för homosexuella.) Alla 1500 deltagarna verkar räcka upp handen.

(Det bör påpekas att många muslimer hatar allt som islamnet.no står för, så påståendet att ”alla muslimer håller med” är falskt.)

 

Ni vet redan hur jag behandlar detta!

De som stödjer islamnet.no, de som räckte upp handen på konferensen, de som med beundran stödjer imamerna på podiet, de som är aktiva i samma nätverk som dessa, trots att de vet om hatet… De behandlar jag som jag behandlar alla som stödjer Demokratbloggen, som förespråkar mord på muslimer och sprider Breiviks ideer.

Exempel

Jag ger några exempel på hur de radikala islamisternas gurus idag pratar här nedan.

Ja, det är en krigsförklaring. Inte en enda av dem får sätta sin fot i Sverige, inte en enda länkning till dem får existera på Facebook utan att bemötas. Inte en enda förening som bjudit in dem, grundats av dem eller som länkar till dem ska tillåtas visa sina fula trynen på gator och torg utan att bemötas som de hatspridare de är. Inte ett öre ska de få av staten. Inte en enda ska få göra sig känd som antirasist, journalist, konstnär eller vad det än må vara. 

Precis som jag redan idag resonerar om islamofoberna…  Det är det som är mitt mål. Sprider man Breiviks eller Pamela Gellers ideer ska man bemötas på samma sätt! Sd ska isoleras. Speciellt då de sprider islamhat.

Och givetvis är jag konsekvent. Är du kristen och vill öppna en skola och du pratar illa om homosexuella ska du få svaret av samhället: ”stick ner i ditt råtthål igen”!

Är du fortfarande med? Håller du med eller kan acceptera detta. Bra, då har vi en hel del att göra i samhället. Låt oss kavla upp våra ärmar och bygga en bättre värld!

Håller du inte med? Stick, försvinn! Jag vill inte ha dig som vän!

Abdur Rahman Green

“That is democracy, the rule of the people. So if they want to make homosexuality halal, they make it halal. If they want to make beer halal, they make it halal. Wa…if they want to make it compulsory for you to experience some, you know, homosexuality, ’cause after all it’s natural, they tell us now yes? They can make it law, they’ll make it law.”

Abu Usamah at-Thahabi

If you are a Muslim and you don’t draw a line between you and kuffar, you and kufr, then there’s a problem in your Islam.

But in living with non-Muslims and living with relatives and living with people who are doing bad things, that doesn’t mean that you join in with them. Living with the non-Muslims, does that mean because we live here we’re going to say homosexuality is OK? Are we going to say that? We’re going to say, the (?) is going to say (?) homosexuality is an abomination and it’s a major sin, and Allah destroyed communities as a result of it. But I’m living here and the law does not allow me to discrminate against homosexuals, the law does not allow me to harm homosexuals and on and on and on. As for do I condone homosexuality? Without biting our tongues we’re going to say (?) we don’t condone it. So don’t get it twisted and don’t get it mixed up, when I say being separate from kuffar, shirk and mushrikeen it doesn’t mean go live on a mountain. It doesn’t mean that. It means their way of life, those things that are counterproductive and against our religion, you have to take a stance against it.”

“But even greater than that is the zina of homosexuality and the zina of lesbianism. The prophet (SAW) said ‘Kill the one who does it and the one who it’s being done to. Kill the one who was on top and the one who was on the bottom’ whether it’s a man or a woman, and this is going to come inshallah (translation missing) homosexuality, and how the companions looked at it, and how they used to punish them, and the severity and the seriousness of it, it’s from the the worst types of zina.

Haitham al-Haddad

“…take any Muslim in the street and ask him ‘Does Islam allow homosexuality?’ He will say ‘No, Islam doesn’t allow homosexuality.’ Islam considers homsexuality as a sin, in fact a major sin, and in the Islamic state it is considered to be a crime as well. We should give people the space to talk about what they believe in…now all Muslims believe that homosexuality is unethical…”

“…those Muslims who believe that homosexuality is allowed in Islam, yeah? Those Muslims have committed something that might be considered as kufr or taking them out of the fold of Islam because they have rejected al Quran.”

Bilal Philips

“In Islamic Law, the punishment for homosexuality is no different from the punishment for adultery and fornication. It can be death. It’s looked at as a deviation, just as if somebody is involved in bestiality. It is a punishment for deviant behaviour which threatens the family structure of the society”

“…we have homosexuals who are accepted. They will walk among the girls, and the girls will play and laugh and joke with them, and the society turns a blind eye. These are among the forbidden loves, forbidden forms of love, which have spread and have established roots in the society which need to be rooted out.”

“…Islamic law says that if you’re caught in the act in an Islamic state, you will be executed. If you’ve been seen by four witnesses etc. execution – that’s the law…So I’ve attacked the homosexuals according to their judgement because it is not for them, it’s not enough to say ‘Well OK we accept you, you have the right to make your choice’ no, they’re saying ‘Don’t even say anything against us. Not only toleration, we want to be respected and liked.’

PS

I mina ögon gjorde Tro och Solidaritet, dvs Broderskaparna, ett stort misstag när de undvek att nämna kamp mot homofobi i det valmanifest de skrev för muslimers rätt i Sverige. Det bästa sättet att sortera bort extremister  är att jämställa kamp mot homofobi och islamofobi.

Posted in: Uncategorized