Amanj Aziz, är du Sverigedemokrat?

Posted on juni 9, 2015


Två saker som svar på Amanj Aziz artikel nyligen. Först frågan om länkar. Skillnaden mellan att länka till något man gillar och till fakta som inte finns någon annanstans. Sen frågan om Amanj Aziz har samma syn på islam som Sverigedemokraterna.

Amaj skrev sin artikel som svar på mina tre senaste artiklar om den radikala islamismen. Dossier: Anwar Al-AwlakiBrittisk hatpredikant bakom islamistisk mission i SverigeNorge: Islamnet.no, Abdur Raheem Green och Fahad Qureshi.

1) LÄNKAR!

Det är en skillnad mellan att länka till några som man tycker om och stödjer eller att länka till något fakta man hittar någonstans och att länka till någon citatsamling eller liknande. En länk är en länk. Det är HUR man länkar som är avgörande.

När jag runt 2010 började driva blogga mot Sverigedemokraternas islamofobi fanns det inte många som grävde fram islamofobiska argument och belyste dem. Expo hade givetvis tagit upp det. Men det fanns inte många djuplodande artiklar på nätet om muslimhatet, inte ens i EXPO. Journalister och etablerade antirasister jag pratade med sa att det skulle kunna öka islamhatet att börja prata om Sd:s muslimhat.

Därför började jag blogga. Och jag skrev hundratals artiklar där jag avslöjade Sd:s islamofobi och counterjihad.

Och bristen på källor gjorde ibland att jag var tvungen att leta källmaterial bland vänsterextrema bloggar och artiklar och bland islamisters bloggar och artiklar.

Efter Breivik finns det massor av material mot islamhatet ute på nätet.

Nu sitter jag i en annan knipa. Antirasistiska rörelser idag skriver ganska lite om den radikala islamismen. Återigen hamnar man i samma dilemma. Vad ska man länka till.

Jag har valt att undvika att länka till rasister. Men det finns undantag. Al Queadas tidskrift Inspire och IS tidskrift Dabiq finns att tillgå på bloggar som är tveksamma, ofta rasistiska, och som inte arbetar mot islamofobi. Memri och Clarionproject är också tveksamma, de undviker jag så långt det är möjligt. Men även dem har jag länkat till. Sen finns det bara EN blogg som samlat brittiska radikala islamisters uttalanden: Islamic Far Right in Britain. Som också har en tveksamutgivare (även om det de postar är ok).

Det som skulle behövas är antirasistiska organisationer som samlar på radikala islamisters uttalanden på samma sätt som de samlar på nazisters och rasistiska hatgruppers uttalanden. Då skulle man slippa behöva länka till tveksamheter.

När etablerade media eller organisationer inte skriver om nåt måste man ibland länka till Afa eller nåt nån rasse skrivit, om de tar fram fakta som inte finns någon annanstans.

Men det är en milsvidd skillnad mellan att länka till t.ex. en medlem i AFA för att man gillar AFA:s budskap, och att länka till något AFA skrivit om nazisterna eller om Sd.

På samma sätt är det en milsvidd skillnad att vara MOT radikala islamismen men länka till nåt nån islamist skrivit MOT Sd. Och det är en milsvidd skillnad att länka till den relativt islamofoba jihadologibloggens samling av Al Quedas tidskrift och att länka för att man är för det de skriver rent ideologiskt.

2: är islam = radikal islamism?

Dessutom anklagar Aziz mig för att jämföra islam med nazismen. Det gör jag ALDRIG och har aldrig gjort. Det är islamofobi och sådant gör jag inte. Det hatar jag. Det är sånt Sd gör och Aziz kan inte hitta ett enda exempel på att jag gjort det i allt jag skrivit.

Varsågod Aziz, försök gärna. Du kan hitta hundratals artiklar MOT att jämföra islam med nazismen men inte en enda där jag gör det.

Däremot jämför jag ofta IS, Hizb Ut Tahrir och Al Nusra med nazismen. Och jag har kallat Al Quedas ideolog Awlaki för den radikala islamismens Goebbels. och jag har jämfört uttalanden från vissa radikala islamister om att vilja stena homosexuella med nazisters om att vilja mörda homosexuella.

Är det måhända det Aziz reagerar på?

Är det måhända så att han på allvar MENAR att om man visar likheter mellan radikala terrorister som vill utrota shiamuslimer kristna & judar samt homosexuella och nazister så är det i HANS ögon samma sak som att kalla islam för nazistiskt.

För att göra en sån sak som att påstå att jag skriver att islam är som nazismen, måste man själv tycka att t.ex. Anwar Al-Awlaki var en god muslim som inte förtjänar att jämföras med Goebbels.

För att göra så måste man själv sätta likhetstecken mellan islam och radikal islamism. Att om man attackerar radikal islamism så är man mot islam.

Så ironiskt i så fall. För det är exakt det Sverigedemokraterna anser. De sätter också likhetstecken mellan radikal islamism och islam.

har du samma syn på islam som Sd, Amanj? Eller har jag fel, Amanj Aziz?

Med det sagt, som svar på Amanj Aziz artikel mot mig så återgår jag till att fråga Amanj Aziz om han tar avstånd från Abur Rahman Green och från sina norska kollegor som vill stena homosexuella. 

Posted in: Uncategorized