En liten detalj om Martin Niemöller och Kartellen

Posted on juni 18, 2014


Jag har fått reda på att Stefan Sundström citerar Martin Niemöller för att beklaga ”censuren” som kartellen och Sebbe Staxx utsattes för på Peace and Love. Så här låter det.

Eller så här; för att citera Martin Niemöller, en präst i 30-talets Tyskland:

I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten. Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade.

Man kan faktiskt svänga om citatet. För Niemöllers citat har även med faran från Sebbe Staxx, Kartellen och deras allierade att göra. Citatet hade lika gärna kunnat låta så här, med referens till vad Revolutionära Fronten, Kartellens allierade, gör och vill göra mot Sd.

Först hämtade de Sverigedemokraterna, och jag protesterade inte, för jag var inte Sverigedemokrat…

Niemöller vari ingen vän av kommunismen. han ansåg att kommunism var ett lika stort hot mot Tyskland som nazismen:

” If Bolshevism comes we shall have to bear it as we had to bear Nazism.”

Det är DET som är poängen i Niemöllers citat. Först kom de för att hämta, med våld och utan rättssäkerhet, på odemokratiska sätt, kommunisterna. De kom för att hämta dem och vi protesterade inte, för vi visste ju vad kommunisterna gick för. De älskade Stalin och hyllade Sovjets massmord och borgare,  och vi protesterade inte, för vi var inte kommunister… Vi borde gjort det, för man bekämpar inte politiska motståndare så, inte ens de man hatar.

Våld som politisk metod var något Niemöller förknippade med kommunist- och naziterror.

Hade Martin Niemöller levt idag hade nog hatat Sverigedemokraterna. Den hade han nog bekämpat redan på 80-talet då de leddes av nazister. Men han hade nog inte blivit glad åt att se hur Kartellen beundras av landets antirasister, Att vilja mörda sverigedemokrater och borgare, är inte lösningen.

Att vilja täppa till truten på Sd:are och moderater är inte en lösning. Att vilja slå Reinfeldt och Jimmie Åkesson blodiga så tänderna flyger ur deras käftar, är ingen lösning mot rasismen. Att alliera sig med revolutionära Frinten och öppet prata om att vilja döda och tortera Sd:are (och ”bögar”) är ingen antirasistisk lösning.

Sebbe Staxx, RF och Kartellen VILL se blod.

Jag hatar Sd men man måste kunna se skillnaden mellan att bekämpa Sd rättssäkert och demokratiskt och utan våld och att vilja bekämpa dem odemokratiskt, med våld och icke rättssäkert.

Att stolt sälja och bära T-shirts med bilder på en sönderslagen jimmie Åkesson efter att ha yttrat att han vill döda bögen Jimmie Åkesson och i samma veva sprida bilder på RF:are som DÖDAR sverigedemokrater, är ointe det ena eller det andra.

Först kommer de efter Sverigedemokraterna… Vi vet redan vilka som kommer efteråt, det är borgarna, som alltid då kommunister och revolutionärer slår till. RF och Kartellen attackerar redan de hatade borgarna. Men sen då? Är det kvinnorna? Kartellen och RF har en vidrig kvinnosyn. Är det ”bögarna”? är det fackföreningarna som RF redan förklarat är skit och klassförrädare?

Är det du?

Ibland är det en anirasists förbannade plikt att stå upp och försvara sverigedemokrater, i synnerhet då någon vill döda dem.

Posted in: Uncategorized