Funkade vuvuzelorna mot Sd 2010?

Posted on maj 24, 2014


Det funkade inte så bra 2010 att överrösta Sd med vuvuzelor. Jag tror inte det funkar bättre 2014. ärligt talat funkade vuvuzelor och tutor SKITUSELT mot Sd 2010. Minns ni inte?

När jag demonstrerar mot Sd tänker jag alltid att det jag INTE skulle vilja att horder av Sd-anhängare gör mot mig, det gör jag inte mot Sd. Inget parti hade tolererat att 1000 Sd:are överröstat ett tal med deras partiordförande med skrän och vuvuzelor, alltså tror jag INTE på den metoden mot Sd heller.

Jag tror på att vända ryggen mot. Tyst och fredligt. Jag tror på att markera mot hat med hjärtan och pitepalt. Jag tror på att möta varje argument en Sd:are lägger fram med ett motargument.

Kom igen? Ska vi verkligen använda samma metoder som 2006 och 2010? Och funkade de metoderna verkligen? Jag har pratat med Sd:are om detta. Till exempel Linus Bylund. De brukar säga att antirasisternas vuvuzelor faktiskt hjälpte dem till riksdagen. Visst kan man skräna. men  Sd:s ledning anser att de VINNER på vuvuzelor, skrin o skrän. Varje förstört möte för Sd är en SEGER för Sd.

Och vill vi verkligen tysta Sd med metoder vi hade blivit livrädda för om tusentals Sd:are använt mot oss?

Vad hade vi sagt om tusentals Sd:are tutat i vuvuzelor och stört Löfvens möten så de inte kunde säga pip. Om alla anhängare till S skrämts bort och inte vågar visa stig knappt.

Vi hade INTE gillat det, vi hade ABSOLUT INTE kallat det demokratiskt!

Nu tävlar vi om att kalla tutande mot Sd demokratiskt. Det hade vi INTE tyckt om tusentals Sd:are tutat i sönder möten med löfven eller Gudrun Schyman.

Jag vill stoppa Sd och vill att de jävla rasisterna far åt fanders… men inte till vilket pris som helst! Jag slåss inte mot fascismen med vilka metoder som helst. ÄNDAMÅLET HELGAR ALDRIG MEDLEN. Den dag jag använder antidemokratiska medel mot antidemokratiska fascister har jag redan förlorat  kampen mot fascismen och för demokratin.

 Och om du hade blivit rädd om tusentals moderater eller sdare stört ditt partis möten med vuvuzelor och skrän och skrämt bort ditt partis anhängare. Då förlorar du kampen för demokratin om du använder samma metioder mot sd.

Posted in: Uncategorized