Rapparen Cleo stöttar revolutionära Fronten

Posted on maj 18, 2014


Ytterligare en artist stöttar Revolutionära Fronten. Denna gången Cleo som bjöd upp dem på scenen. Syftet var att stödja RF:s kampanj för att frige deras kamrat, Joel Bjurströmer. Som vi kan läsa i lokalpressen och på Cleos blogg.

– Kampanjen har fått mitt stöd för att jag vill visa min solidaritet med en person som agerade då polisen inte kunnat ge demonstranterna den säkerhet de har rätt till. Att medlemmar från RF fanns med på scenen berodde på att jag ville att kampanjen “Free Joel” skulle representeras, det var inte viktigt vilka som gjorde det. Min intention var att förmedla ett starkt budskap inte representera en organisation.

Sebbe Staxx och Cleo… Tänk om det varit nazistiska Svenska Motståndsrörelsen dessa naiva (?) rappare bjudit in? Jag misstänker att upprördheten hade varit större.

RF vill inte bara slå in käften på rasister och nazister utan även på borgare och klassförrädare. Cleo får se upp så hon inte klassas som det och får på käften av RF istället.

Revolutionen äter sina egna barn, heter det. Och ja, rörelser av RF:s typ har genom historien visat sig vara en fara inte bara för dess motståndare utan även för folk som sympatiserar med dem. Så fort anhängare visar minsta lilla tendens till att inte följa partilinjen åker huvudet av. Så har det varit i alla kommunistiska länder hittills i historien.

En liten påminnelse om vad revolutionära Fronten står för kan man läsa här: är det din käft Revolutionära Fronten vill krossa. Lägg gärna märke till att såväl Kd, liberaler, moderater och LO, samt kommunalt anställda ingår i deras definition av det fascistiska hotet.

Cleo, vill du stötta en organisation som har så dålig koll på vad fascism är att de inte ser skillnaden mellan LO, Moderaterna, Kd och Svenska Motståndsrörelsen? En grupp som buntar ihop kapitalism och fascism?

konekvens

Posted in: Uncategorized