Sven Wollter, Kommunistiska partiet och Gyllene Gryningen

Posted on februari 27, 2014


Till er som gillar att Sven Wollters engagemang: tycker ni att vi ska hylla de nazister som ”hjälper hemlösa”, som svenskarnas parti och Gyllene gryningen också? Gyllene Gryningen har just nu en jättekampanj mot hemlöshet i Grekland (vit sådan i och för sig).

(Wollter är ledande i Kommunistiska partiet. De vill avskaffa demokratin (wollter själv har öppet hyllat proletariatets diktatur). De hyllar ännu Mao, stalin och lenin. De tycker nordkorea är ett fint land, och Cuba. De är revisionister som förnekar maos och stalins folkmord.)

Wollter: ”Visst skulle jag kunna skjuta ner en svensk arbetare som försvarar socialdemokratin (1976)…”Stalin var onekligen det sociala uppbyggets store pionjär”(1993)

Att 2014 gå omkring och gilla Mao och Lenin är lika illa som att gilla Adolf Hitler! Att vilja utestänga borgare och folk som ogillar kommunism från ”folkstyret” är lika illa som att vilja exkludera judar och muslimer från det.

Så vad säger ni? Vem bjuder in nazzarna till stora teatern och hyllar dem som fina förebilder?

Jag jag vill att hemlösa ska få hjälp, men jag anser att Wollter ska behandlas som vi skulle behandlat en nazist som gjorde samma sak.

Att älska Lenin eller Mao och vara mot demokrati är lika illa som att älska Hitler och Goebbels och vara mot demokrati.

Läs mer om KP här.

PS (skrivet för facebook)

Lustigt detta. Undrar om Wollter hade ens kunnat göra skådespelarkarriär om han hyllat Himmler och Goebbels och tyckt att Adolf Hitler var tidernas bästa politiker? Hade han ens kunnat göra karriär om han varit med i ett parti som hyllar nazityskland och Hitler och som skrivit att de tvivlar om judeförintelsen ägt rum? Ett parti som fortfarande använder hakkorsflaggor.

I det svenska medvetandet är det som om massmorden i Sovjet, Kambodja, Nordkorea, Maos kina och andra ställen aldrig ägt rum. Och om man bara läser Mao, lenin, kim il:arna, Stalin, etc så är det KLART att det skulle ske ett massmord. De är EXTREMT tydliga med detta i sina skrifter.

När jag ser Wollter ser jag det som om Jonas de Geer eller nån av de drivande i Svenskarnas Parti hade hyllats. Det är lika illa.

Skådespelarfrågan är en annan. Jag är liberal och tycker att nazister och kommunister har rätt att bli skådisar också.

Nej jag har aldrig sett en antydan till medkänsla för kommunisternas offer hos Wollter. Troligen därför att han anser att det är en myt att folk massmördats. (Eller så skyller han massmorden i Nordkorea och Maos kina på ”kapitalisterna i väst”.)

PS2

woll0 woll1 woll2

Posted in: Uncategorized