Måste man vara okritisk mot S och vänstern för att få vara mot REVA?

Posted on februari 21, 2013

2


Ikväll blev jag faktiskt ganska ledsen. Jag var med i en grupp som förbereder en demonstration mot REVA, mot polisens tillslag mot papperslösa flyktingar i tunnelbanorna i Stockholm. De gjorde något bra och viktigt tyckte jag.

Jag reagerade lite att de flesta kommentarer riktade sig mot polisen och att i den mån kritik mot politikerna fanns överhuvudtaget var det mot Alliansen. Så jag skrev ett inlägg där jag dels sa, mycket vänligt, att vi inte bör göra polisen till huvudfiender i REVA debatten, utan politikerna. Lagstiftarna stiftar lagarna och polisen ska bara se till att de efterlevs. Därför är det REGERINGEN vi ska rikta kritiken mot och RIKSDAGENS PARTIER, främst Alliansen och S.

Sen skrev jag att Socialdemokraternas politik innan 2006 inte var mycket bättre än Alliansens idag. Jag visade att Schengenavtalet och hetsjakten på illlegala flyktingar var nåt vi demonstrerade mot 1999 då 13 av 15 regeringar i EU styrdes av Socialdemokrater, inklusive Sverige. Sen sa jag i en diskussion att jag tyckte att V och Mp samt Pp har bäst politik idag men att jag är kritisk mot att Mp och V I PRAKTIKEN (genom att stötta S-regeringen) stödde S regeringens flyktingpolitik innan 2006.

Detta var tydligen inte tillåtet att säga i gruppen. jag kastades ut ur den.

Sånt har jag varit med om förr och är så förbannat less på. Så nu sjunger jag ut!

Många i Vänstern efterlyser ett engagemang från oss liberaler i kampen mot flyktingpolitiken. Delvis har liberalerna sig själva att skylla, alltför många håller tyst om det Alliansen gör, men till stor del beror det på hur ni ser på oss liberaler också. Det finns många liberaler som HATAR regeringens flyktingpolitik och är beredda att ta strid mot den. Men ni måste ge oss en chans att vara med. Om ni tror att vi kommer att vara tysta mot de övergrepp som vänsterregeringar, tex Socialdemokrater, begår eller har begått, kommer ni att ha svårt att samarbeta med oss oppositionella liberaler. Att vi är mot Alliansens politik i tex flyktingfrågan gör inte att vi gör avkall på vår kritik mot Socialdemokratern och Vänstern.

Om ni tror att alla som är mot flyktingpolitiken MÅSTE se polisen som huvudfiende istället för politikerna, tror ni också fel.

Om ni vill ha en lekstuga för er själva där ni hatar poliser och sprider ett hallelujabudskap om att världen kommer att frälsas bara ”vänstern” och Socialdemokraterna kommer till makten, så får ni behålla den lekstugan för er själva. Om ni vill vara blinda för hur svensk fascistoid, och Europeisk fascistoid flyktingpolitik, byggts upp av Socialdemokrater och ”högern” i god anda av samförstånd i Sverige och EU de sista 20-30 åren, så varsågoda. 

Om ni tror ni kommer att förändra ett smack bedrar ni er!

Demonstrationen  mot REVA är viktig, men för guds skull, gör den inte till nåt jippo där man MÅSTE vara okritisk mot vänstern och MÅSTE hata polisen.

Ok, det vara bara en Facebookgrupp… Men ändå. Jag har sett det förr och sånt gör mig både ledsen och heligt förbannad! Fy fan vad jag hatar blockpolitik. Stäng av hjärnan och tänk blått eller rött, liksom.😦

Posted in: Uncategorized