Laholm: när politik skapar politikerförakt & rasism

Att det finns rasism beror inte bara på okunnighet och fördomar. Det beror även på politikers dumhet. Ibland gör politiker så korkade saker att man nästan inte tror det är sant. Jag kippar fortfarande efter andan när jag tänker på vad politikerna i Laholm nu gjort.

Det är bostadsbrist i Laholm. Ungdomar har länge klagat över att det inte finns bostäder. Och det byggs inte tillräckligt. ”Var ska vi bo”, undrar folk.

– Var ska unga människor i Laholm bo?, frågade flera talare.

– Själv söker jag lägenhet men här finns inget, sade Axel Wigforss (V) och tillade:
– Min bror tvingades flytta till Halmstad för att få bostad.

Samtidigt köper Laholms kommun in en lyxvilla för att inhysa ensamkommande flyktingbarn. En lyxvilla med privat parkanläggning.

Misstolka mig inte. Jag är för att ta in FLER ensamkommande flyktingbarn till Sverige. Jag är för invandring! Men om det är bostadsbrist, och folk lider på grund av utförsäkringar, fas3 och nedskärningar av socialsystemet, kommer sånt här att skapa stora problem. Folk kommer att tappa tron på politikerna, ännu mer, och rasisterna kommer att vinna terräng. Därför MÅSTE politikerna lösa de problemen också parallellt.

Detta har rasisterna givetvis börjat skriva om. Fria Tider har ett reportage som ni måste läsa, just för att det både innehåller bilder av lyxvillan, och dryper av rasism.

Hur man borde gjort? Fixat fram lägenheter till folk OCH inhyst flyktingbarnen i mer vanliga hus.

Glöm aldrig att Sverigedemokraterna har potentiella väljare även bland folk som inte röstar på SD. Detta som laholmspolitikerna nu gjort kommer att öka stödet till SD. Sverigedemokraterna borde skicka en blomma till de andra partierna i kommunen som tack.

Det allvarligaste är att politikerföraktet ökar. Folk ser: ”inga bostäder i Laholm, men lyxvilla till speciella grupper”. Dessutom skapar detta rasism. Det är inte flyktingarnas fel att politikerna gör så här. Däremot kommer de att få lida av det. Fördomar sprids tyvärr då folk har det dåligt ställt ekonomiskt och då de ser sånt här.

Tyvärr är inte alla människor fördomsfria och vaccinerade från rasistiskt skitprat så en del kommer inte bara att hålla politikerna ansvariga för detta, utan även hålla flyktingarna ansvariga, tyvärr.

 

8 thoughts on “Laholm: när politik skapar politikerförakt & rasism

  1. Törs man fråga VARFÖR Du är positiv till att ta in FLER ensamkommande vuxna män med psykiska problem (För det är ju konstaterat att några barn handlar det inte om)? Hade DU tänkt bo granne med dom, eller dömer Du någon annat till att göra det?

  2. Har läst igenom Fria Tiders artikel, men hittar inget om rasism som du skriver om. Vad i artikeln är det rasistiska??

  3. Kollade Hemnets statistik. Snittpris för villor i Laholms kommun som kom ut till försäljning under v33 (alltså knappt 2 veckor gammal uppgift) 1 428 636 Svkr.

  4. tusen kronors-frågan torde välan vara huruvida kommunfullmäktige tänkte överhuvudtaget när de klubbade igenom det här beslutet?

    Och samtidigt såg till att det kommunala bostadsbolaget ska skötas enligt strikta marknadsprinciper, vilket jag antar betyder att det kommer bli väldigt liten nybyggnation i Laholm..

  5. Hur förhåller du dig till Merit Wagers uppgifter om asylsökande?

    Om bara hälften av det som hon presenterar från sina källor inom Migrationsverket äger riktighet, så förstår jag inte hur någon kan vilja ta emot ytterligare ”ensamkommande barn”.

  6. Ja precis, vad och var är ”rasismen” egentligen? Japan, Taiwan och Sydkorea är också rika länder med stora ekonomiska muskler, men det finns inte på kartan att de – varken folket eller de styrande – skulle slösa bort pengar på främlingar. Kanske beror det, åtminstone delvis, på att våra östasiatiska vänner inser att det inte går att migrera bort fattigdom, men mest handar det om självbevarelsedrift.

    Noterbart är också att det i stor utsträckning handlar om demografisk impact – om t.ex. Japan (126 miljoner) skulle ta emot cirka 100 000 somalier och lika många ”ensamkommande flyktingbarn” under en femårsperiod så skulle det inte påverka vare sig den ekonomiska eller demografiska balansen i någon märkbar grad. I Sverige är det dock en annan femma – den etnokulturella hegemonin undermineras och resultatet av dessa processer är inte bra på något sätt.

    Invandringen av den här karaktären och kvantiteten beskrivs bäst som kolonisering, och varje svenskvänlig och bildad själ som har ögon att se med och hjärna att tänka med motsätter sig detta hälsovådliga projekt som undergräver både bas och överbyggnad i vårt samhälle. Jag föreslår att fler vänsterliberaler läser exempelvis Tatu Vanhanen, Byron Roth och Frank Salter, och då inser förhoppningsvis någon att det ni stödjer kommer att orsaka väldigt mycket skada. Det är ni som e dom konstiga det är jag som är normal, för att citera Thåströms albumtitel. Problemet är att indoktrineringen har gått så långt att upp blir ner och vice versa.

  7. Vi SD väljare vill passa på att tacka Laholms Moderata parti att på ett väldigt eminent sätt skicka enorma mängder av nya väljare till Sverigedemokraterna.Ni vet, det nya breda folkliga sunt förnuft partiet i mitten på den politiska skalan.

  8. Jag har personligen utsatts för Jerlerup-hatet sen flera år tillbaka. Han har skrivit en massa skitsnack om mig av någon obestämd anledning. Det är lite smickrtande att någon tar sig tid att försöka smutskasta min person av enda anledning att jag röstade på Sverigedemokraterna. Dessutom skriver jag inlägg på facebook osv.Tillvägagångssättet för hans smutskastningskampanjer säger allt om hans personlighet:

    Han Googlar på mitt namn (eftersom jag alltid skriver under eget namn får man väldigt många träffar. Då har han fått för sig att jag plötsligt är någon annan (UncleBob) som påstås ha “rasistiska åsikter” och en svårbegriplig litania om en Journalist på HD som blivit facerapad på Facebook. Detta ha därefter presenterats på hans personliga fulblogg och gett näring åt någon annan vänsterextremist som påstår liknande saker.

    Då jag uppmärksammades på det inträffade skrev jag ett inlägg på facebook där jag bad honom ta bort dessa lögner. Så har inte skett. Om jag ansett denna herre vara fullt frisk i huvudet hade jag givetvis anmält honom för förtal. Sanningen är väl närmare den att jag ids inte bemöta sånt skitsnack och ödsla enerigi på en sån energitjuv.

    https://ligator.wordpress.com/2010/09/04/sverigedemokraterna-och-rasisten-unclebob-i-landskrona-2/

    Det har DESSUTOM skrivits fler inlägg på samma tema av Torbjörn Jerlerup och det framgår tydligt att mannen har en förkärlek för att googla hej vilt och hitta på “kopplingar” som skall “bevisa” hans hjärnspöken.
    Tragisk kille, den där Jerlerup. Är det överhuvudtaget någon som tar notis om det han skriver?

Kommentera

