En Ddos-attack är inget argument!

Jag hör att Avpixlat har utsatts för Ddos-attacker och att Avpixlat och dess svans på Flashback svarat genom att outa misstänkta personer i sitt kommentarsfält.

Avpixlat  fick dessa attacker på sig efter att ha uppmanat folk att infiltrera asylgrupperna för att anmäla förekomsten av illegala invandrare. Detta

Jag ogillar Avpixlat men anser att censur och Ddos-attacker är HELT förkastliga. Främlingsfientliga argument, som de som luftas på Avpixlat, måste bekämpas med motargument, inte på andra sätt.

En Ddos-attack är inget argument, basta!

Men… att hänga ut misstänkta hackare är lika illa, det bör Avpixlat reflektera över (även sådana som eventuellt säger sg stödja ddos-attacker). Jag publicerar hur som helst svarsbrevet som DJBengan skrivit till Avpixlat (det är han som utpekas som hackern). Svarsbrevet publicerades på Pastebay men utsattes för sabotage av nåt slag och går inte att läsa längre.

1. Hejsan!
2. Jag har ingen blogg, men jag måste ju skriva någonstans.
3. Igår kväll, runt 20.00, så fick jag ett samtal av någon som låssasbröt. Han undrade vad jag gjorde.
Jag svarade att jag gick på en äng. Jag la på.
4. Ungefär tre minuter senare kom jag hem. Då hade någon ringt på hemtelefonen också.
5. Det visade sig att jag(@Djbengan) hade blivit uthängd i kommentatorsfältet på avpixlat, i
kommentatorsfältet på Fria Tider och på flashback, där ”grävandet ” hade ägt rum.
6. Någon hade kopplat ihop mig med ett account som har Ddos’at avpixlat.info, och genom lite googlande
hittat mitt telefonnummer på en kommunhemsida. Inget konstigt då jag har gått med på att ha mina
uppgifter där som föreningsansvarig.
7. Samtalen fortsatte då ”jag” inte slutade ddosa och avpixlat låg nere.
8. Problemet var bara att jag inte hade några datorer på när samtalen och hoten om att ”jag” skulle sluta
haglade in.
9. I kommentatorsfältet på Fria Tider hittar dom en bild. När jag är utklädd. Och sitter på en bar i
malmö, som minderårig.
11. Det där var ett utköptstest jag var på för två år sen…
12.
13. Jag blir inte ens skrämd. Ska dom som dom skriver på flashback, ”Beställa tio pizzor i hans namn”
eller vidta ”ickeparlamentariska åtgärder” mot mig?
14. Jag är ganska öppet icke-rasisisk på mitt twitteraccount. Att folk inte tål det är knappats mitt
problem. Och dom kommer inte lyckas tysta ner mig på lösa ihopkopplingsgrunder och dåliga hot.
15.
16. pussåkram
17.
9 thoughts on “En Ddos-attack är inget argument!

  1. Det är intressant att den fascistiska och sverigedemokratiska siten Avpixlat uppmanar sina anhängare till militant aktivism gentemot medborgare utan att det får konsekvenser.

    I ett rättssamhälle ska inte extremistiska rörelser kunna uppmana folk att göra polisens arbete.

  2. Sverige januari 2012.

    5 månader efter Breiviks massmord i Osla kan svenska nazister i Ludvika ta sig in på ett sammankomst hållen efter en laglig demomnstration mot rasism och hota att döda deltagarna samt aktivt försöka verkställa hoten utan att det uppmärksammas.

  3. re Micke,

    Nu hänger jag inte alls med. Vad menar du med ”militant” aktivism?

    Och hur menar du att det inte är ok att tipsa polisen om man känner till något olagligt?

    Infiltration är ju vanligt förekommande när det gäller att komma åt högerextremister, så det är väl ändå en laglig metod?

    http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2011/09/var-reporter-infiltrerar-breiviks-vanner/
    http://scoop.fgj.se/Innehåll/Artiklar/tabid/256/Default.aspx?itemid=415

  4. Micke
    Jag har inte sett någon dom i fallet Ludvika ännu. Den med flaska svårt misshandlade Daniel Riazat såg rätt frisk ut dagen efter i media. Inte en skråma.
    Man får räkna med bråk om man så nära inpå ett rasistmord på en svensk går runt på samma plats viftandes med hammaren och skäran skrikandes ; jalla, jalla, Sverige åt alla.

  5. Ahhh jag fattade fel…det är ok att 10 personer (som det är synd om)hotar att döda 50 personer (som det inte är synd om)och inleder misshandeln i avsikt att verkställa hotet och att du ska betala polisen för att stoppa idioterna.

    Det ska ju ses som normalt om det utförs av fascister som ju trots allt bara har minst 15 politiska mord på sina samveten dom sebnaste 20- 30 åren.

    Det är klart att dom jävlarna ska ha pannkaka,glass och applåder.

  6. Vad menar du med ”militant” aktivism?
    ——————————————————-
    All fascism är militiant aktivism till sin sanna natur,

  7. Infiltration är ju vanligt förekommande när det gäller att komma åt högerextremister, så det är väl ändå en laglig metod?
    ————————————————————————

    Nu är ju problemet att fascisterrna inte infiltrerar för att komma åt aktivisterna utan dom människor dom gömmer och polisen är uppenbarligen inte road av att fascistiska medborgargarden ska göra deras arbete och som demokrat så är jag 100 procent överens med polisen om detta men du kanske anser att den autonoma vänstern också ska kunna sätta upp egna polisstyrkor som arbetar gentemot det riktiga polisen?

  8. Ping: Politiker hotade SDU och polis inför torgmöte « Avpixlat

  9. Ping: S-politiker mordhotade SDU och polis inför torgmöte « Avpixlat

Kommentera

