Om antisemitiska inlägg på Facebook…

Posted on november 24, 2011

24


Jag läste att det varit en debatt där antisemiter löpt amok på Lotta Grönings hemsida. När jag kollade det närmare såg jag att det var Carl Norberg som löpt amok. Det han sa på Lotta Grönings sida är avslöjande för hur han ser på världen, så jag klistrar in det här. Jag har nämligen flera vänner och bekanta som lockats av Carl Norbergs skriverier om ekonomi. Det kan vara dags att syna honom i sömmarna.

Lotta Gröning gick ut igår och sa att hon ska sätta stopp för antisemitismen men som ni kan se här fortsätter han att vräka ur sig generaliseringar om den ”mosaiska rätten”, dvs om judarna. Lotta borde nog fundera att hålla lite bättre koll på sin facebooksida.

Så här skrev Carl Norberg. han antydde att judar (Warburg) låg bakom förintelsen på judar. Jag lägger ut det här så inte internet glömmer.:

För övrigt är inlägg som dessa som inte ovanliga på Facebook. Framför allt finns det mycket antimuslimsk hets på Fb.!

Posted in: Antisemitism