Kan vi prata politik, argument och idéer tack?

Posted on oktober 11, 2011

4


Sverigedemokraten Richard Jomshof twittrade ut en sak nyss. Var femte kandidat till riksdagen eller kommunerna i de stora partierna 2006 har dömts för något brott. Alltså även bland icke Sd kandidater!

Jag vill inte ha perfekta människor i politiken, utan folk som kan begå fel, så jag bryr mig inte så mycket om denna siffran. Förutom i ett avseende…

En av de saker jag tycker Expo, och många andra journalister och antirasister gör fel, är att de ägnar mycket energi och publicitet åt Sverigedemokrater som ”dös för brott”. Jag tycker tiden är bortkastad. Den tid de ägnar åt att gräva efter information om rattfyllerister, snattare och skattebrottslingar inom SD skulle de kunna lägga på att skriva artiklar som avslöjar Sverigedemokraternas idéer, politik, förslag och argument istället.

Hur länge till ska det dröja innan vi får en kampanj MOT Sverigedemokraterna som siktar in sig på det som de får stöd för, dvs sin politik och sina idéer!

Nu kanske vi kan sluta jaga ”brottslingar” inom Sd och jaga argument istället!?

Man får inte folk som röstar på Sd att sluta rösta på dem genom statistik om hur många småbrott de begår, bara genom att göra mos av deras argument och idéer!