Kända hatspridare: Kent Ekeroth (Sd)

Om man vill veta vad näthat är ska man kolla på Kent Ekeroth. Både på hur han sprider idéer om att islam är som nazismen, och vilka idéer som sprids i kommentarsfältet.

Bloggaren Fladdermusbett har gjort två bra blogginlägg om näthatet på hans blogg, de finns här. Med MASSOR av exempel!

Fladdermusbett 1: Landsförräderianklagelser på Kent Ekeroths blogg

Vi ÄR under attack av främmande makt!
Skillnaden är att makthavarna idag består av landsförrädare som använder det svenska etablissemanget mot det egna folket å Muhammedankolonisatörernas vägnar. I samband med det vill jag tillägga att demonstrationer mot enskilda Muhammedaner är det enda vi kan göra i nuläget, och naturligtvis är det förbjudet, men det är ju som sagt krighttp://kentekeroth.se/2011/01/08/riksdagen-100-dagar/

Dagens ansvariga politiker är antingen totalt blåsta eller så är dom medvetna om att dom kör vårt land ner i avgrunden. I vilket fall som helst så begår dom landsförräderi av första klass och förhoppningsvis så kommer dom till att få stå till svars för sina handlingar en vacker dag.  Instämmer med vartenda ord du skriver, Frans, men jag tror att landsförrädarna tar sitt pick och pack och lämnar landet när de ser slutet närma sig …http://kentekeroth.se/2011/05/23/invandringskostnader-rapporter-fran-norge-och-kanada/

En bra artikel om Kent här:

Fladdermusbett 2: En landsförrädares försvarstal

För att bearbeta den vrede jag känner gentemot riksdagsman Kent Ekeroth roar jag mig med att tänka ut ett lämplig straff för honom.  Min första tanke är att skicka honom till Somalia så att han kan få arbeta några år med hjälpa flyktingar på plats. Sverigedemokraterna brukar göra stor sak av att de vill hjälpa flyktingar på plats. Det passar bra. Jag inbillar mig att Kent Ekeroth skulle må bra av at ta del av den verklighet som

Nej, nu måste jag korrigera mig igen. Det där strafftänkandet tror jag ju faktiskt inte på. Och att sända en hatfylld Kent Ekeroth till Somalia kanske inte skulle  vara så lyckat. Strafftänkandet är destruktivt och resulterar ofta  i att den straffade blir hatisk och . Det är något att ta till i brist på annat. I brist på omtanke. Felaktiga handlingar ska inte korrigeras med bestraffingar. Felaktiga handlingar ska korrigeras med omtanke. Den som gör fel behöver inte straff. Den som gör fel behöver tänka om. Jag tror därför att riksdagsledamoten Kent Ekeroth är i behov av mycket omtanke. Men om Kent själv fick döma skulle han nog låsa in sig själv i en cell och kasta bort nyckeln.

Jag har skrivit mycket om honom det sista året. Läs mer om honom här:

Kent Ekeroth står bakom PI

En artikel som avslöjar Kent Ekeroths människosyn.

Hur Kents begrepp är som hämtade från nazi-retoriken

Kent Ekeroth väljer sida mellan frihet och tyranni.

Samma retorik som mot judarna…

****

Svd1 Svd2 Svd3 DN  DN2  DN3  DN4 Expressen1 Exp2 Afton1 Afton2GP1 GP2
Svd4 SR LaholmsT

29 thoughts on “Kända hatspridare: Kent Ekeroth (Sd)

  1. Ser flera svar på den länkningen som var riktade mot mig. De värsta exemplen var dock inte med … av förståeliga skäl. Jag har varit mycket på Kents blogg och ser det som en samhällsplikt att visa hur de tänker. Ganska lätt om man argumenterar lite med dem. Till slut tryter resonemanget och det verbala tillmälet tar vid. Vill minnas att det finns förslag på vad man ska göra med mig som landsförrädare av värsta sorten eftersom jag antas indoktrinera våra ungdomar i egenskap av lärare.

    Är det konstigt man argumenterar under pseudonym?

  2. En representant nför partiet har på ett landsmöte innan partiet kom in i riksdagen hävdat att alla riksdagsledamöter är landsförrädare.

    Margaretha Sandström i partiledningen har krävt att alla politiker som är ansvariga för hur dagens famlljepoltik är utformad bör ställas inför riksrätt.

    Det är så det fungerar i huvet på dom.

    Fel åsikt ska mötas med våld i någon form.

  3. Mycket av det som står i en del kommentarer -även från mig- är givetvis beklagligt. Att de som är vid makten har svikit och förrått det svenska folket är dock inget vi ska skämmas för att säga. Det är faktum, med den svenskfientliga politik som bedrivs idag. Kent Ekeroth må ha gjort klumpiga uttalanden, vilket bör kritiseras, men detta får absolut inte användas för att sätta stopp för en befogad islamkritik och kritik mot makten. Sånt gör man i Vitryssland och på Kuba, skyller på oppositionen. Vi måste kunna föra en sansad debatt om dessa frågor.

    Förresten är jag glad över att Kent står för just den öppna, sansade debatten.

  4. Vill tillägga att våld inte är något SD förespråkar som politisk metod. SD är ett demokratiskt parti.

  5. Å ändå får jag nog anse att du, Sverige Fritt, är en av de som oftast håller sansad ton. Tänk vad luttrad men blir efter tag…

    Du verkar ibland tänka efter på vad man säger i alla fall.

    Sedan håller jag inte med dig om att Kent Ekeroth står för en sansad debatt med allt det hat som sprids på hans blogg. Speciellt i egenskap av att vara Riksdagsman. Lite tråkigt att se en folkvald låta så mycket skit stå obesvarad. Det var länge sedan jag började känna att han ger sitt tysta medgivande till det som sägs efter som de enda han säger emot är de som ifrågasätter något. Aldrig de som går för långt. Vore jag konspiratoriskt lagd skulle jag få det till att han är en av de som spyr mest galla genom ett alias.

    Öppen – Ja. Sansad – nej.

  6. SD är ett fascistiskt parti som kräver att fem procent av rösterna ska ge mandat att definiera problem och kösningar åt övriga 95 procent röstande och hävdar att det inte råder demokrati om man inte ges denna rätt.

  7. Ni sprider lögner om Sverigedemokraterna och försöker demonisera oss som kritiserar islam. Det kommer sluta illa för någon islamkritiker, vi minns mordet på Pim Fortuyn, Theo van Gogh, mordförsöket på sverigedemokraten Issa Issa.

    Det är inte sunt att – utan argument – jaga sverigedemokrater och råljuga i media. För fram argument om ni tycker islam är så fantastiskt, det håller jag inte med om och kommer kunna motbevisa er med, men många av er vet väldigt lite om islam, därför nöjer ni er med ”expertanalyser” av SD:s bloggare och vad som skrivs där.

    När politikerna gör allt för att behålla sitt PK- mångkultur-samhälle och släpper all kontakt med folket, då har man skapat möjligheter för oerhörda hemskheter. Det är förräderi.

    Till Undrande: ”Öppen – Ja. Sansad – nej.” Du får tycka vad du vill om vad Dannie, DB, eller annan skriver – om det är sansat eller inte – och jag säger inte heller att det är bra, men de som kopplar detta till att Kent ”ger sitt tysta medgivvande” till saker och ting är helt fel ute. Kent släpper fram i stort sett alla kommentarer, är min uppfattning. Vilket jag tycker är föredömligt, i ett land där yttrandefriheten trampas ned.

  8. Såg en präst som sa något bra idag:

    Så fort man säger att man är troende utgår många från att man är fundamentalist eftersom det bara kan finnas en tolkning av de religiösa källor man använder (här rabblade han upp Islam, Kristendomen, Hinduismen osv) annars är man inte en troende fullt ut och de accepterar inte att man vill leva i samverkan med sin samtid och samhälle (något sådant sa han).

    Det stämmer väldigt mycket med min egen syn på hur Islamkritiker resonerar. Jag är f.ö. en icke-troende.

  9. Kan Sverige fritt berätta för mig om det är ett uttryck för en demokratisk grundsyn om man som Margareta Sandberg kräver att alla politiker som är ansvariga för svensk familjepolitik inom b´åde högern och vänster bör ställas inför riksrätt?

    Eller är det exakt vad det är?

    Klassissk fascistisk hatretorik som bygger på hot?

    Berätta dessutom gärna varför det inte finns en enda fascist i landet som kan öppna käften utan att rapa ”pk”?

  10. Tråkigt men väntat att Erik idag stängde av sina kommentarer vilket gjorde att alla inlägg försvann.

    Han svarade inte på alla frågor. Speciellt inte då man krävde ett förtydligande, eftersom det bara var slingersvar i vissa fall.

    Som det står nu ser det ut som han gjort vad han ska.

  11. Ping: En ”landsförrädares” försvarstal | fladdermusbett

  12. Har du någon länk till där Margareta Sandstedt sagt detta?
    Det är möjligt, men jag har inte sett eller hört detta själv. Exakt hur hon sa skulle jag alltså vilja se.
    Kan tillägga att M.Sandstedt inte är min favoritföreträdare, efter många tokigheter.

    Klassissk fascistisk hatretorik som bygger på hot?

    Nej det bygger på vår svenska lag som inte är skonsam mot landsförräderi. Landsförräderi är straffbart i Sverige, kan ge livstids fängelsestraff. Finns skäl att ställa vissa personer inom makten inför rätta. Sådana som åsamkat Sverige stor skada ska givetvis straffas.

    Berätta dessutom gärna varför det inte finns en enda fascist i landet som kan öppna käften utan att rapa ”pk”?

    Jag föredrar inte att bli kallad fascist och tycker att du ska skämmas för din okunskap om SD:s politik.

  13. Känner att det var tur att jag sparade ett av mina inlägg som raderades då Erik Hellsborn tog bort alla kommentarer (vad hände med den öppna debatten?).

    Här något redigerad mot originalet för att fungera i en vidare kontext. Det var som replik på ”Ve de underkastades” raljerande att jag skulle skriva under flera olika psudonymer (gäller att smutskasta så mycket som möjligt – senare kom också inlägg i mitt lånade alias) eftersom han kände igen stilen från Ekeroths blogg. Tyckte själv han bitvis lät som Demokratibloggen men det är säkerligen så att fle far med otrevligher i sådana här frågor. Inlägget:

    Om jag håller på att göra mig ett namn inom era kretsar får jag väl ta det om en komplimang. För övrigt har jag semester (lärare som du säkert vet) ett tag till. Det blir inte lika mycket kring er under resten av året men jag lovar att vara en nagel i ögat på er då behovet uppstår.

    Tänker, som jag skrivit hos Kent, fortsätta diskutera och genomlysa er tills 2014. Eriks uttalande och det stöd han får av både SD-politiker och den svans ni utgör påvisar ju behovet. Du får ursäkta att jag skriver under pseudonym men jag litar inte ett dugg på er värsta svans.

    Om du verkligen följt mig borde du ju veta var jag står angående islam? men OK:

    Vad gäller islam anser jag att den är lika omfattande i tolkningar och uttryck som vilken religion som helst. Det är dess ytterligheter vi måste komma åt. Precis som hos andra religioner och ideologier. Brukar rekommendera föreläsningen med professor Christer Hedin som finns på SVT.play (du vet han som era anhängare kallar för förrädare, lögnare och islamkramare av värsta vänstersorten) [här hävdade den jag debatterade med att Christer tappat brallorna då han på 90-talet stuckit upp en del korancitat under näsan på honom varpå Christer ska ha börjat svettas och tappat konceptet – ingen officiell eller verifierbar kritik kunde dock påvisas].

    Om du följt mig vet du att jag är lärare i en större svensk stad och i ett hyfsat invandrartätt område.

    De muslimer jag träffar är hur trevliga som helst (både kollegor och elever och deras föräldrar). De vill bara leva sina liv och ha det bra för sig och de sina. De är inga sovande terroristceller eller potentiella stödjare av dem. Det här är en vanlig villfarelse hos er märker jag. Alla muslimer kommer att vända sig emot oss när allt kommer att ställa sig på sin spets.

    Islamisering som jag ser det är inget problem. Det är bara hos er det är ett bekymmer med särskilda badhustider och eventuella moskébyggen (som ni anser är förtäckta terroristutbildningshus).

    Att SD vill förändra samhället i grunden ser jag som en större fara. De vill förändra presstödet (jobbigt med journalister som är emot en – foliehatt på), förbjuda elever att prata annat språk än svenska på _rasterna_ (hur fan tänkte man här?), Kent Ekeroth har nämnt att forskningsanslag bör ses över (då det verkar vara jobbigt att en del forskning kanske går emot en?), mamma, pappa barn är grunden för ett harmoniskt samhälle (grattis alla homosexuella, ni inger inte trygghet hos SD:are) och det bästa samhället byggs av en etnisk homogen befolkning (de två sistnämnda saker står att läsa i deras principprogram – varför skriver inte media om det?). För mig framträder ett fascistiskt parti och det skrämmer mig personligen och som historielärare.

    Så tackar som frågar så att jag nu kan upplysa alla Eriks nya läsare om vad ni egentligen tycker.

    ps

    Har du sett tvillingsystrarna Dannie & Robin Shadowes? De lyser med sin frånvaro i det mer öppna samtalet. Kanske är det för att de innan dådet pratat om att straffa landsförrädarna (där ibland mig) då de får makten. Robin sa förresten så här ett par timmar innan dådet:

    ”Det kommer bara vara berikarna och kulturmarxisterna som har riktiga hem. Fy fan!! Jag verkligen hatar alla er landsförrädare inom 7klövern och media. Hoppas verkligen ni får brinna i helvetet hela högen!!”

    Det vore intressant att få en förklaring.

    ps2

    Om du, annan person, har orkat läsa så här långt uppmanar jag dig till att ta debatten med SD och dess anhängare innan det är för sent. Hatet på nätet innan dåden vittnade om vad som kunde hända. SD står för ett Sverige och en nationalism som stämmer dåligt med min syn på vad det bästa av Sverige är; solidaritet med utsatta människor och en öppenhet att människor ska få vara sig själva så länge de inte åsamkar någon annan skada. Låt inte SD kidnappa er syn på det bästa med Sverige.

  14. Kent sjunker djupare i tarvlighetsträsket med sitt senaste twitter. Han frågar sig varför ingen krävt hans avbön eftersom ABB på ett ställe i manifestet tyckte det var positivt att Alliansen vann valet 2006.

    Förutom försöket att förminska sina egna grodor gör Kent felet att han inte förstår att det var en övergång till blått styre från rött styre. Man kan tycka att Kent borde förstå med alla dessa AUF-offer att det ses som positivt för ABB att det blev ett skifte i Sverige, men icke.

    Sedan förstår han heller inte att det är milsvid skillnad att prata samma språk, dela viss världsuppfattining och upplåta utrymme till samma sorts hat som ABB stod för, och ett gillande av en valseger.

    Återigen visar Kent sin smaklöshet. Först genom sina försök att göra politiska poäng av sitt insinuerande twitter (visst fler tänkte samma sak men Kent var den enda, mig veterligen, som försökte göra politiska poäng på tragedin), hånskrattandet åt de som blev förbannade och nu detta.

    Fegt dessutom att mitt upp i allt stänga av kommentarfunktionen på sin blogg när man i alla andra lägen försvarat rätten till en öppen debatt. Det verkar bara passa när det dunkas i ryggen (hör även om folk som säger mot PI-åsikter att de blir borttagna – stämmer detta tro. Vore ju nästan så man kan tro att PI börjar bli PI….)

  15. Just precis vad jag trodde, ingen länk – inga argument ))))
    ——————————————————————-

    Det finns ingen anledning att argumentera om något som som är ett faktum.
    Du och ditt parti företräder en poltisk linje som är fascistisk och vars hiostria har sin källa i Iralien och Tyskland efter att 1800 talets nationalistiska högerkonservatism havererade för att aldrig mer resa sig igen.

  16. Jag anser att Pim Fortuyns citat är ganska träffande:

    ”Det största hotet mot världen kommer från islam, skillnaden mellan liberal och fundamentalistisk islam är endast relativ.”

    Med tanke på de undersökningar som gjorts både i muslimska länder och i västerlandet bland muslimer så kan man ju fråga sig var den ”moderata” och ”liberala” majoriteten är? Det är oroväckande hur moskéerna, både i Sverige, England, och mohammedanska länder, predikar ut hatbudskap, bjuder in antisemitiska föreläsare, osv. Det vi kallar radikal islam finns alltså i många moskéer i vårt land, om det har någon anknytning till att dessa finansieras av Saudiarabien vet jag inte, och lockar säkerligen många vilsna typer. Faktum är faktiskt att denna rekrytering till radikal islam, som det kallas, är lätt i och med att ”radikal islam” är en medelväg, mittfåran, inom islam. Detta är vad koranen predikar ut, och det är islams mittfåra oavsett hur många som bekänner sig till den eller inte. Det finns nog skäl att jämföra Koranen med Mein Kampf (som jag dock inte har läst), snarare än med Bibeln, då den i grunden är våldsam och en stor del av den bygger på krig, våld, hat mot ”otrogna” osv. Detta ger förutsättningar för det vi kallar radikal islam, men som enligt islam är mittfåran. Det må vara en bokstavstolkning, men hur tolkar du själv 4:91, 5:33, 9:5, 9:29, 47:4-6, El badyah wa alnihaya – Ibn Kather – vol 4 – i kapitlet om att döda Ka’ab bin al’Ashraf mfl. obs att allt det som är hämtat ur koranen enligt islam inte är tidsspecifikt eller platsspecifikt, det är uppenbarelser som Mohammed tagit emot ”av Allah” och som gäller alltid för alla muslimer. Mohammed, som gick på krigståg och massakrerade judar, var inget annat än en krigsherre, och långt ifrån någon fredsperson som ex. Jesus eller Buddha inom andra religioner.

    Läs om muslimska opinionsundersökningar på: http://sv.wordpress.com/tag/opinionsundersokningar/ (en stor del är från Kent Ekeroth, som taggar med just ”opinionsundersökningar”).

  17. ” Om du följt mig vet du att jag är lärare i en större svensk stad och i ett hyfsat invandrartätt område. ”

    Det finns en anledning till att många sverigedemokrater föraktar just lärare.

    ”solidaritet med utsatta människor och en öppenhet att människor ska få vara sig själva så länge de inte åsamkar någon annan skada.”

    Det håller jag absolut med om! Jag tror att det bästa sättet att nå detta inte är genom splittring, men genom att bygga ett sammanhållet, homogent Sverige. Att jag vill ha ett homogent Sverige innebär inte att jag inte välkomnar främmande folk, det innebär dock att jag vill att folk assimilerar sig och tar till sig det svenska. Då tror jag vi får det samhälle som vi delvis båda två vill se.

  18. ”Det finns ingen anledning att argumentera om något som som är ett faktum.”

    Ja, kanske någon partiledare skulle prova föra fram det intelligenta argumentet i riksdagens talarstol.

    ”Du och ditt parti”

    Jag är partilös. Får se om jag går med i Sverigedemokraterna till valet 2014, men jag håller inte med om allt. Till exempel kommer jag inte rösta SD i kyrkovalet, och jag är ännu skeptisk till vilka kandidater de får fram i EU-valet.

    ”företräder en poltisk linje som är fascistisk”

    På vilket sätt är den fascistisk? Undrande har tagit fram Rickard Jomshofs skolpolitik som exempel, vi menar att grunden för ett fungerande samhälle och en trygghet för varje individ byggs i skolan, och där är svenska språket en självklarhet. http://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/

    ”och vars hiostria har sin källa i Iralien och Tyskland”

    Nu börjar din fantastiska argumentation nästan bli löjeväckande. Du måste tillhöra en efterbliven del av svenska folket som fortfarande är inkörd i PK:s misslyckade propaganda ”SD är nazister”. Man undrar ju på vilket sätt SD:s medlemmar har något att göra med Mussolinis maktövertagande 1922. Eller ska vi kanske bära skulden för Hitlers massmord?
    Faktum är: SD har aldrig varit nazistiskt och endast 1% av de som var medlemmar i SD:s barndomsår är kvar idag. Hade de haft ”italienskt eller tyskt ursprung”, som du föredrar att kalla det, skulle de åkt ut direkt.

    ”efter att 1800 talets nationalistiska högerkonservatism havererade för att aldrig mer resa sig igen.”

    eeh… Har du läst något om Spanien på 40- 50- 60- 70- talen? Det var just nationalistisk högerkonservatism, inte fascism. Även i dag ser vi stor nationalistisk högerkonservatism i länder som Ungern och Polen, som ju levt under kommunistiska regimer.

    Din ”argumentation” är förvirrande och på lågstadienivå. Men det är just den argumentationen våra lärare värdesätter.

  19. SD föraktar lärare? Utveckla gärna.

    Är det möjligen så att SD ser ett hot i att deras politik blir analyserad som sig bör? Utan att invänta ditt svar så blir jag jäkligt förbannad på din insinuation. Jag vet lärare som också fick en svår situation då ett parti kom till makten i Tyskland. Vad som skulle läras ut i tyska skolor styrdes ganska hårt av Hitler. En av många metoder för att hamra in propagandan hos unga individer. Att kunna sin historia (utan en massa propagandatjafs) är kanske ett hot mot SD? Joakim Larsson vill ju göra om värdegrunden och Jomshof förbjuda annat språk än svenska på _rasterna_. Hur tycker du denna politik låter?

    Om ni ser oss som ett stort hot har du just gett mig bränsle att bli mer aktiv på det privata planet. Jag kan garantera dig att det är en öppen och sansad debatt på den skolan jag arbetar på. Där lär sig elever själva att göra kopplingar och se samband. Det är ofta inte smickrande för SD kan jag säga. Det är ingen jävla hetsjakt på er. Det är en noral analys av vanligt funtade människor.

    Kom inte dragandes med en massa PK-skrik nu för det går inte att komma runt att ni står för en politik som stämmer dåligt med resten av världens syn på humanitet och medmänsklighet, demokrati och individualitet. Det ser människor om de ges tillfälle att analysera politiken bakom flosklerna.

    Det skrämmer va?

    …och det är därför ni inte gillar lärare misstänker jag. Vi passar inte in ert lilla fascistiska drömsamhälle. Er vision om hur ni styr och ställer agendan utan insyn och kritik.

    Fy fan. Nu gjorde du mig förbannad och jag borde inte ha skrivit i affekt men det får stå.

    …nu ska jag bort ett tag så du kan inte få ett svar på ett tag men jag kommer att se fram mot din respons. Nästa vecka…

  20. Ja, våra lärare är pk-lärare.

    Dra inte in Hitler i detta, du får bli hur förbannad du vill men du måste vara objektiv och neutral i skolan om du behandlar politik.

    ”Jag kan garantera dig att det är en öppen och sansad debatt på den skolan jag arbetar på. Där lär sig elever själva att göra kopplingar och se samband. Det är ofta inte smickrande för SD kan jag säga. Det är ingen jävla hetsjakt på er. Det är en noral analys av vanligt funtade människor. ”

    M, jag vet inte vilken ålder på eleverna, men jag hoppas de är tillräckligt gamla för att tänka själva. Det är så det fungerar på många skolor: går man inte med på att indoktrineras i PK blir man smutskastad och kallad ”rasist” eller dylikt fastän man för fram vettiga argument. tycker att du ska lära eleverna vad ”politisk korrekthet” innebär, nä justt det det kan ju spela SD i händerna, hjälp!

    ”resten av världens syn på humanitet och medmänsklighet, demokrati och individualitet.”

    Hjälp till flertalet på plats istället för några få skäggbarn i Sverige. Är det inhumant?

  21. Jag tror att KE skulle göra SD en god gärning att avgå.
    Hans retorik passar illa med SD:s egen.
    Han är ett sänke.

  22. @Sverige Fritt
    Att du generaliserar ”Ja, våra lärare är pk-lärare”, borde jag ha förstått redan innan. Knappt värt att bemöta men jag undrar om inte skon klämmer i att ni i er ”PK vs. Upplysta”-värld ser lärare som ett hot mot er politik. De flesta lärare torde ha läst ett par olika vetenskapsdiskurser eftersom man oftast har flera ämnen i sin behörighet. Detta kanske skrämmer er och den värld ni försöker få igenom? Att vi lärt oss att belysa vetenskap och forskning från flera håll. Att vi inte bara köper allt utan att fundera och sätta saker i ett sammanhang först.

    Er politik tilltalar kanske helt enkelt inte den som kan ifrågasätta mer än till YT-klipp och diverse anonyma bloggar? Är så urbota trött på att det allt som oftast kastas ordet PK så fort man inte håller med er eller kommer med mothugg.

    Sedan kanske det skrämmer att vi i vår yrkesutövning skapar relationer mellan människor? Lärare/elever, Elever/elever, Elever/omgivningen osv. Här visar vi ju troligen upp en verklighet som går stick i stäv med den världsuppfattning ni (du) verkar ha och som faktiskt påverkar människor.

    Att det sedan blir paralleller till 30-talets Tyskland får du finna dig i då metoderna i mångt och mycket är lika. Från er sida och då. Det kanske svider att tänka sig att det faktiskt är så? Ger en gnagande känsla av att faktiskt stå för något som är lite otäckt?

    Tror du på fullaste allvar att vi stämplar elever som rasister för att de röstar efter sitt hjärta och sin hjärna förstår jag att du är rädd. Vi har dock större insikt om vad som ska bedömas än så.

    Sedan gör du (som många andra) felet att ställa en sak mot en annan i en antingen-eller-form (dessutom helt utan koppling till det vi talade om…). Visst. Politik handlar om att prioritera men inte så till den milda grad att det är svart och vitt. Det finns behov för nyanser men återigen har jag förstått att det är svårt att tänka sig världen som en gråskala i vad du än verkar diskutera.

    Men tack för att du gjort mig uppmärksam på att många inom SD verkar förakta lärare. Ännu en orsak till oro för partiet.

  23. ”Det kanske svider att tänka sig att det faktiskt är så? Ger en gnagande känsla av att faktiskt stå för något som är lite otäckt?”

    Det svider när människor på diverse bloggar far fram mot sd-are för att de själva är politiskt okunniga och kallar oss rasister och jämför oss med H–tyskland. Det är otäckt. Inte den politik som jag gillar och kommer rösta för 2014.

    ”Tror du på fullaste allvar att vi stämplar elever som rasister för att de röstar efter sitt hjärta och sin hjärna förstår jag att du är rädd. Vi har dock större insikt om vad som ska bedömas än så.”

    Det tror jag inte. Jag vet däremot att ni lär elever att SD är främlingsfientliga hemska typer och att dem ska man inte rösta på. Fast jag vet inte vilken lärare du är.

    ”Det finns behov för nyanser men återigen har jag förstått att det är svårt att tänka sig världen som en gråskala i vad du än verkar diskutera.”

    Haha, du menar att jag ser allt svart-vitt. Du har fel, jag tycker om att det finns nyanser, men du förstår inte att vissa saker kan man inte försvara med hänsyn till att ”allt är inte svart-vitt”, islam är en hatideologi, sedan att det finns bra muslimer förnekar jag inte, men det hör inte till saken för islam har dragit in sig mycket skit i Sverige och Europa och roten till detta finns just i islam.

  24. Den bäst förklarande artikeln jag har läst. Svårt att bortse från dess resonemang, dignitet och förklaringsmodell.

    http://www.svd.se/kultur/understrecket/diffus-rorelse-med-muslimer-som-hatobjekt_6364272.svd

    Artikeln nämner lärare som en del av motståndet:
    ”Inte bara politiker utan också ”mainstream-medier” anses tillhöra den förrädiska elit som förmodas bortse från sanningen om den situation som Europa befinner sig i, liksom akademikerna som indoktrinerar de unga med multikulturell ideologi, och tjänstemännen som verkställer den korrupta statens inkräktande befallningar. Det nät man använder sig av är tillräckligt finmaskigt för att man ska fånga i stort sett alla som inte håller med. ”

Kommentera

