Bloggen fyller ett år!

Posted on juni 16, 2011

7


Bloggen fyller ett år!

Det är nu ett år sen jag bestämde mig för att blogga. Det var när jag hade haft intensiva diskussioner med ett par personer på facebook och irl om invandring och rasism.

Jag behövde bra argument så jag googlade efter det och såg att internet var en ÖKEN.

Mest av allt chockade det mig att jag inte hittade argument mot Sverigedemokraternas idéer hos det antirasistiska Expo, en tidning jag annars alltid hyst stor respekt för.

Att säga att en massa nazzar varit involverade i Sd bet inte som argument nämligen…

Jag minns ännu den dag jag gick igenom ALLT på Expos hemsida och inte hittade något. Jag hittade en del hos vi i Sverige ,och Sverigedemokraterna.de, som drevs av Pontus Löf,  hade en effektiv & genial kampanj. Annars hittade jag nästan ingenting. Ingenting.

Och politikerna ansåg att Sd skulle bemötas med censur och avståndstagande bara, inte med argument!

Det blev avstampen till tre månaders intensivt bloggande där jag försökte ta fram ARGUMENT mot Sd och jag sparkade röv mot i praktiken allt och alla till höger och vänster, media, politiker och andra och bad de sluta CENSURERA och börja ARGUMENTERA!!

Och nu är jag Liberaldemokrat… Så kan det gå!

Men jag inser att som politikerna resonerar måste jag nog snart börja sparka röv igen så Sd kan kickas ur riksdagen. politikerna har inte lärt sig mycket efter valet 2010, tyvärr…

Tack för att ni följer mig!

/T

Posted in: Antirasism