Bjästa i våra hjärtan?

Jag har med stigande förvåning sett hur Alexander Bard porträtteras på diskussioner i twitter och på Facebook och i bloggar. Det som slår mig är hur så många motståndare jämt och ständigt blandar in förringande ord i beskrivningarna och hur man använder saker från hans artistskap för att förringa honom, ja jag skulle säga MOBBA honom.

Nu har Alexander sådan integritet att han skiter i mobbare. Men jag måste ändå ryta till.

Jag ser i princip dagligen (!) annars ibland ganska förnuftiga människor som tar till mobbarretorik när de beskriver Bard. Halskragar, sångtexter, ”Hitlerfrisyr” (en artistimage han hade tidigare), kortbyxor, skägget, glasögonen, att han tänder på män (!), att han inspirerats av Nietzsche, den religion han bekänner sig till, de maillistor han tillhör, de konstprojekt han är med i, ja kort och gott allt har jag sett användas för att förringa och förlöjliga personen och politikern Alexander Bard.  Nu sist en tweet om att han är skallig och därför tom i huvudet!

Michael Gajditza har också reagerat på detta tidigare.

Ok, du kanske säger att eftersom Alexander är en person som är väldigt rak på sak, ”outspoken” och ofta använder ett grovt språk när han är arg, så får han skylla sig själv? Grattis! Gå till en spegel och se dig i den, du är mobbare! Hade du bott i Bjästa hade du också kastat skit omkring dig!

Skulle jag ha sperat en lista på alla tillmälen och allt verbalt hat jag sett skrivas om Bard skulle listan bli lång. Från dag ett partiet Liberaldemokraterna grundades har jag sett så mycket skit sprättas omkring av artister, Piratpartister, politiker, och bloggare på dekis att jag nästan häpnar!

Jag vill bara ha en sak sagt, att jag tycker detta är vidrigt!

2 thoughts on “Bjästa i våra hjärtan?

  1. Alexander Bard idiotförklarade mig för ett inlägg där han inte själv förstod innehållet i det jag sa.
    Jag är tveksam till att dom maneren är något som han bör ha ensamrätt på som potentiell medlem i ledningen för ett framtida riksdagsparti.

  2. Jag kan hålla med om att en del som sägs om Bard antagligen inte borde bli sagt. Å andra sidan får man väl säga att Bard är lite av en clown, som själv ganska ofta låter saker som kanske inte mår bra av att sägas ramla ur munnen utan synbar eftertanke. Och nej, det är inte för att de är nån ”sanning” de inte bör sägas, utan för att de helt enkelt är så stolliga att man tar sig för pannan, helt uppåt väggarna. Som hans ganska fjantiga försvar om att hans mail var ”Konstverk” nu senast när han blev påkommen…

Kommentera

