Varning! Terrorister i stan första maj! (Leila Khaled)

Idag besöker Leila Khaled Sverige. Namnet säger inte mycket för folk men hon sitter i Politbyrån(ledarskapet) för Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) och är en av de ansvariga för en rad terrordåd mot civila. Dessutom är hon en f.d. flygkapare.

Bara genom att snabbt googla på hennes namn hittar man en del väldigt graverande fakta. Främst att hon sitter i styrelsen för PFLP idag.

De som bjudit in henne är syndikalisterna, dessutom ska Dror Feiler hålla låda tillsammans med henne.

Jag stödpublicerar Dmitiri Vassermans polisanmälan mot henne:

Polisanmälan

Anmälare: Dmitri Vasserman

Misstänkt: Leila Khaled

Brott: Brott mot mänskligheten enligt artikel 7a av Romstadgans bestämmelser

Ovan anmäld person i egenskap av medlem i centralkommittén (styrande organ) av organisationen PFLP som

av EU klassas som terrororganisation bär ansvaret för organisationens systematiska och uppsåtliga attacker

riktade mot civila.

Här är några av PFLP:s attacker under de senaste åren:

  • Ihjälskutningen på Meir Lixenberg som mördades under en bilfärd på Västbanken den 27 augusti 2001.
  • Dödsskjutningen på den israeliska turistministern Rehavam Zeevi den 21 oktober 2001.
  • Självmordsbombningen av en pizzeria i Karnei Shomron, den 16 februari 2002. Tre civila israeler dödas.
  • Självmordsbombningen i Ariel, den 17 mars 2002
  • Självmordsbombningen vid en marknad i Netanya, Israel, den 19 maj 2002, som dödade tre civila israeler.
  • Självmordsbombningen vid buss station i Petah Tikva, Israel, den 25 december 2003, som dödade fyra civila israeler.
  • Självmordsbombningen i Carmelmarknaden i Tel Aviv, Israel, den 1 november 2004, som dödade tre civila israeler.
  • Massaker på familjen Fogel i Itmar, Västbanken, den 11 mars 2011. PFLP-terrorister knivmördade sovande i deras sängar barn Elav (4 år), Yoav (11 år), deras föräldrar och sedan 3-månadersgammal Hadas som sov i spjälsäng.

Romstadgan för Internationella brottmålsdomstolen undertecknades av Sverige 1998. Enligt artikel 7 är envar av följande gärningar när de begås som en del i ett vidsträckt eller systematiskt angrepp riktat mot civilbefolkning brott mot mänskligheten.

(m fl)

Enligt stadgan ger brott mot mänskligheten upphov till universell jurisdiktion, det vill säga man kan dömas för brottet i alla stater oavsett om någon konvention är ratificerad eller inte. Alla stater har alltså rätt att ställa dem till svars som är misstänkta för dessa brott oavsett var de har begåtts och oavsett förövarens eller offrens nationalitet. 

Människorättsorganisationen Human Rights Watch fastställde 2002 i sin rapport Erased in a Moment: Suicide Bombing Attacks Against Israeli Civilians att självmordsbombningar mot civila utgör ett brott mot mänskligheten.

En annan människorättsorganisation Amnesty International skrev i en rapport från den 11 juli 2002: ”The attacks against civilians by Palestinian armed groups are widespread, systematic and in pursuit of an explicit policy to attack civilians. They therefore constitute crimes against humanity under international law. They may also constitute war crimes.”

Massaker av familjen Fogel beskrevs som brott mot mänskligheten även av palestinierna själva, bl a av Mufaq Matar skribenten i den officiella tidningen av Palestinska Myndigheten Al-Hayat Al-Jadida: ”There is no room for argument. Stabbing an infant to death is a crime against humanity. Whoever did this was insane, or charged with racist assumptions.”

Leila Khaleds medlemskap i PFLP:s styrande organ centralkommittén och således hennes ansvar för PFLP:s brott kan strykas på PFLP:s officiella hemsida http://www.pflp.ps/, t ex här:http://www.pflp.ps/english/?q=taxonomy%2Fterm%2F22&page=1 kallas hon “Comrade Leila Khaled, Member of the Central Committee of the Popular Front for the Liberation of Palestine”

Enligt uppgifter befinner sig Leila Kahled i Stockholm och ska delta i följande evenemang:

* 30 april 18.00 Leila Khaled med Annika Eriksson, Celie Costanza Eklund och MFK- Konsthall C, Hökarängen

* 1 maj 13.00 talar vid SAC/LS demouppsamling, Stortorget- Gamla stan.

14.00 talar vid KP/RKU’s demouppsamling- Sergelstorg

* 3 maj 18.00 Samtal/seminarium med Leila Khaled på Södertörns högskola

* 4 maj 18.00 en helkväll med Leila Khaled, samtal där ni även möter bla konstnären Dror Feiler, tal och visning av den nyproducerade filmen ”Things will change – an afternoon with Leila Khaled” av Eklund och Rundberg på ABF-huset Sveavägen.

PS

Att jag är mot Leila Khaled betyder givetvis inte att jag vill välja mellan pest och kolera. En galenpanna är en galenpanna, oavsett om denne är israel eller palestinier!

Läs för övrigt det jag skrev på LIBERALDEMOKRATERNAS hemsida!

Länk: svanbo, Liberaldemokraterna, Ali Esbati

Annonser

46 thoughts on “Varning! Terrorister i stan första maj! (Leila Khaled)

  1. Jag hade utan vidare också signerat Dmitris anmälan. Och även mot sådana som drar hit välkända terrorister som SHOW!!! Det är ren antisemitism (enligt EU:s definition) av värsta sort i detta fallet och ett starkt försök att demonisera Israel och minimera de mäskliga rättigheterna för judar.

  2. Min personliga åsikt är att det internationella (och svenska)juridiska systemet inte fungerar eftersom hon tydligen kan röra sig fritt på detta sätt.

    Jag väntar med spänning på att höra att Kaddafi inbjudits till något svenskt seminarium i enlighet med detta synsätt.

    Är hon Liberaldemokraternas hjälte?

  3. Ping: Terrorism är inte samma sak som mänskliga rättigheter! | Liberaldemokraterna

  4. Eftersom Liberaldemokraterna åsiktscencurerar och ipblockerar folk med fel uppfattning så svarar jag dig här istället för hos Liberaldemokraterna därjag såg inlägget.

    Varför påstår du att hon är terrorist när hon inte är terrorist?

    Hon har möjligen VARIT terrorist och då på samma sätt som ett antal tidigare israeliska premiärministrar och regeringsledamöter varav några mördade det svenska FN sändebudet Folke Bernadotte därför att denne inte levererade önskvärt resultat till förmån för dessa terroristers mål.
    Vad kräver du av Leila Khaled för att hon ska åtnjuta samma befrielse från epitetet terrorist som dom ?

    Varför påstår du att hon är terrorist när hon inte är terrorist?

    Hon har möjligen VARIT terrorist och då på samma sätt som ett antal tidigare israeliska premiärministrar och regeringsledamöter varav några mördade det svenska FN sändebudet Folke Bernadotte däårfpr att denne inte levererade önskvärt resultat till förmån för dessa terroristers mål.
    Vad kräver du av Leila Khaled för att hon ska åtnjuta samma befrielse från epitetet terrorist som dom ?

  5. Varför får israeler som var med på den tid då Israels kamp för en egen stat bl.a fördes med terrorism som medel besöka Sverige?

    Det frågan är lika relevant som att ställa frågan om varför en tidigare palestinsk representant som ägnade sig åt samma sak 10 år senare till förmån för att den befolkning som var i absolut majoritet i området innan den judiska återinvandringen påbörjades och som nu tar avstånd från terror som medel vilket såvitt jag vet är mer än vad t.ex Shamir som organiserade mordet på Bernadotte nånsin gjorde.

  6. Något fånigare än Järlerup trodde jag var svårt att hitta. Men nu har vi Micke :-), han anser att en mördare inte är en mördare när hon har mördat färdigt.

  7. Min pojkvän underlättar verkligen mitt planerade eventuella inträde i SAC… nåja, vi är inte samma person. Vilket alla som känner oss vet.

  8. Men nu har vi Micke , han anser att en mördare inte är en mördare när hon har mördat färdigt.

    Nja…jag anser att folk som selektivt accepterar riktat våld mot civila om det är till fördel för dom själva eller deras politiska allierade samtidigt som dom grinar piss över att deras fiender gör samma sak är intellektuella krymplingar.

    Jag anser att en grundförutsättning för att deras avståndstagande mot terrorism ska anses vara rimligt att att det konsekvenst rikras mot alla håll och det gör det i princip aldrig.

  9. PFLP är terroristklassat i EU och USA. Leila sitter i det styrande organet för denna terroristklassade grupp.
    ———–

    Det är Hamas som är den valda palestinska representationen och det palestinska folkets enda lagliga regering också och dom anser liksom Israel att dom befinner sig i krig men endast Israel har den fysiska möjligheten av få sin motpart stämplad som brottslingar och kan därför bedriva sitt krig med en stämpel som det står ”godkänt” på.

    Khaled har dessutom till skillnad från dom Israeliska terrorister som senare kom att leda Israel tagit avstånd från terror och sin egen roll i denna. Dom senare HYLLAS idag för dom resultat dom bl.a uppnådde med terror.
    Paradoxalt nog.

  10. Minns Osloavtalet? Arafat lovade ta fatt brottslingar och terrorister och bura in dom eller whatever, inte låta dom springa lösa veckan efter, som han gjorde.

    Vad skulle Israel göra? Arafat fick kontroll över area A och B så länge han höll det löftet men……

  11. Vad skulle Israel göra?
    ————–
    Dom gjorde sina terrorister till presidenter och premiärministrar.

    Olika falla ödets lotter.

  12. Micke skrev följande:

    ”Khaled har dessutom till skillnad från dom Israeliska terrorister som senare kom att leda Israel tagit avstånd från terror och sin egen roll i denna. Dom senare HYLLAS idag för dom resultat dom bl.a uppnådde med terror.
    Paradoxalt nog.”

    Saken är att PFLP fortsätter med sina självmordsbombningar och mord på civila. Khaled sitter i PFLP:s styrelse. Om hon på något sätt ville ta avstånd från terrorn så skulle det första steget vara att avgå.

  13. Vilka drev det kravet gentemot dom fd terrorister som sedan kom att ingå på olika nivåer ända upp till dom högsta i israeliska regeringar?

  14. Micke:

    Om det där är till mig får du nog förtydliga dig. Faktum kvarstår dock att Khaled är i styrelsen för en aktiv terroristorganisation. Det är en skillnad på fd terrorister och aktiva terrorister.

    Det är också skillnad på terrorister och terrorister. Var tredje palestinier hyllar de som skar halsen av en 3-månaders bebis. Något liknande i en israeliska vågskålen att hålla den gamla kålsuparteorin vid liv med?

  15. Micke!

    Jag håller helt med om att de gånger Israel gör nåt fel ska man protestera! Men vad anser du? Ska man inte protestera då PFLP självmordsbombar eller Hamas hyllar Osama?

    /T

    (Som för övrigt inte heller gillar kålsuparteorin. Israel är inte som Hamas. hamas och Pflp är långt värre…)

  16. Vad är det som gör att vi ska ha större överseende med (vilket vi har) det sionistiska kravet att få skapa en judisk stat på ett markområde där endast ett fåtal procent av alla judar var bosatta i början på 1900 talet än att dom olika palestinska representanterrna gör exakt samma sak baserat på att dom vid samma tid sedan länge var i majoritet i området?

    Varför är den ena partens terrorism för vilken flera av landets högsta politiker var ansvariga för att nå detta mål accepterad som nödvänding och rimlig medan den andra partens utgör ett brott trots att den motiveras av bägge parter på exakt samma sätt?

    Jag fattar inte hur allt kan vara så enkelt att det är en självklarhet att palestinier inte ens har rätt att ha samma strävan som judar.

    Den mark som idag utgör Israel borde ha gjorts till ett FN protektorat medan det fortfarande gick och sedan till en sekulär demokrati.

  17. Var tredje palestinier hyllar de som skar halsen av en 3-månaders bebis.
    ——————————
    Den som är arresterad för morden är thailändsk gästarbetare och inte palestinier men ni visste alla lägligt nog med säkerhet att det var just Pflp som utfört morden.

  18. Utan att ha läst allt – vad har du fått det om en thailändsk gästarbetare ifrån? Det var en saga som araberna utstötte för att få folk att tänka på annat, där har aldrig någonsin varit en thailändsk gästarbetare i Itamar. De två som togs var två unga killar som var berömd för att många medlemmar var i PFLP – har du läst hur EU hedrade mördarna? Det var inte säkert före fasttaganadet att de tillhörde PFLP utan bara offer för Abbas monotona hatpropaganda som både Oslo och Vägplanen förbjuder.

    http://campaign.r20.constantcontact.com/render?llr=rfhybieab&v=001gKIdF6_QMym0qgZ-KANGeLx8IvB9CODRoDm_idy4q-rxVG42czoG7Bm46SYiAAncTdmBLu3uL6AmE3AWILOUYkG4OsX-UzuDeE-MVhJBX7El9_EH2Ma65A%3D%3D

  19. Micke: Ta och titta lite på bilder av de arresterade. De ser föga thailändska ut. Men det stora problemet här är att var tredje palestinier gör tummen upp åt att mörda spädbarn. Tycker du själv att det är ok eller kan du föreställa dig en situation där du är så förtryckt att du skulle tycka det? Om inte får du väl medge att palestinierna har ett problem.

  20. Det var inte säkert före fasttaganadet att de tillhörde PFLP utan bara offer för Abbas monotona hatpropaganda som både Oslo och Vägplanen förbjuder.
    —————————————————
    Jag såg uppgiften om en thailändsk gästarbetare i Huffington post och trodde att den stämde.
    Sen är uttalandet om Abbas hatpropaganda knappast relevant eftersom samma hat sprids av representanter i den israeliska regeringen.

  21. Tycker du själv att det är ok
    —————————————————–
    Om jag anser att det är ok att man mördar civila som enligt en bestämd plan används för att utvidga ett lands territorium på ett annat folks bekostnad?
    Nej jag anser aldrig att det är rätt att döda civila.Inte heller om dom används på det sätt jag beskriver.

    Jag är väldigt restriktiv med hur jag ser på tillåtande av våld mot människor.

  22. Om inte får du väl medge att palestinierna har ett problem.

    …………………..
    Deras stora problem är att den forna kolonialmakten och det internationella samfundet styckade (till deras nackdel)upp den mark där dom utgjorde den absoluta majoriteten i början på 1900 talet och där det vid samma tid endast fanns ett fåtal procent av jordens totala judiska befolkning och att dom inte lärt sig gilla detta faktum.

  23. Men det stora problemet här är att var tredje palestinier gör tummen upp åt att mörda spädbarn
    ———————————————–
    Det finns undersökningar som hävdar att Somalier är dummare i skallen än andra och såna undersökningar älskas av många som inte gillar invandring.
    Jag funderade mycket över det där.Sen läste jag bara för ett tag sedan att denna skillnad intelligens sannolikt hade samband med undernäring.

    Det sistnämnda förklaringen på varför somilier skulle vara ”mindre intelligneta” återges dock aldrig av dom människor som gillar iden om ett debilt folk som man inte bör släppa inpå sig.

    Jag säger inte att detta relaterar till dig personligen men jag är alltid tveksam till påståenden att hela folk eller stora delar av dom omfattas av iden om att det är underbart att slakta folk.

  24. Vet inte riktigt vad du menar. Att undersökningen är falsk eller att mordlusten är utbredd bland undernärda. Under alla omständigheter har undersökningen gjorts i samverkan med palestinierna själva. Och av bilder från Gaza och Västbanken ser jag inga tecken på akut undernäring, men däremot tycks övervikt vara rätt vanligt.

  25. Det står klart och tydligt att jag inte tror att palestinier anser att man bör skära halsen av treåringar i högre grad av vad judar gillar att äta barn.

  26. Om det känns bra för dig att föreställa dig att var tredje palestinier går igång på att skära halsen av treåringar så är det upp till dig.Eller hur?

  27. Visst.När du postat en länk till den där det framgår exakt hur den är gjord samt av exakt vilka och varför.

    Unsder tiden kanske du har nån fundering om varför svenska fascister bara vill förmedla att somalier är dummare i skallen än andra men inte vilka dom faktiska orsakerna till det är?

  28. Det är faktiskt rätt trivialt att hitta artikeln ”One third of the palestinians support Itamar attack” http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?R=R3&id=215385

    Tjafset om israeliska terrorister – som du minns hade England mandatmakten i nästan 30 år och då bröt de mot de flesta mandatregler, alltid till judarnas nackdel. Judarna hade ingen som helst laglig makt att ändra på det.

    Artikel 5.
    Mandatmakten skall ansvara för att inget palestinskt territorium överlåts eller hyrs ut till, eller på något sätt står under kontroll av, regeringen i någon främmande makt.

    Snabbt som attan gav England bort 80% av det som fastställts som det judiska hemlandet, Jordanien. genom fortfarande gällande internationell lag, http://israelisverige.info/?p=6

    Minns att före det hade araberna fått 200 gånger mer land av det som det Ottomanska Riket förlorade. Inte för att de var nöjda.

    Engländarna förbjöd judarna att invandra, trots att det var avsikten med mandatet, genom Vitboken, se http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/paper39.html

    Därmed är England direkt skyldig till att de 6 miljoner judar som dog i Förintelsen inte kunde fly någonstans. Är det då konstigt att en grupp judar i Israel insåg att de måste göra något seriöst åt det i rent överlevnadssyfte? Engelsmännen må ha uppfattat det som terror av förklarliga skäl.

  29. Här är länken. Enkäten är gjord med direkta intervjuer av 1270 palestinier på Västbanken. Om du undrar något mer finns epost-adresser till både de israeliska och palestinska upphovsmännen. http://truman.huji.ac.il/upload/Joint_press_release_March_2011_Final.pdf

    Jag vet inte vilka fascister du syftar på och ännu mindre hur det skulle relatera till den här frågan. Skillnader i IQ mellan olika länder är inte helt fastställda så att tala om de faktiska orsakerna är felaktigt.

  30. Det står inte i undersökningen att var tredje palestinier anser att det är riktigt att skära halsen av treåringar.

    Det är du som påstår det.

    Det närmaste man kommer din förklaring är att det står att 2 av tre anser att krigföring mot Israelisk annektering av Palestinsk mark inte är ett alternativ medan 1 av tre anser att man medelst krigföring bör bekämpa den israeliska annekteringen med våld.

    Det betyder sannolikt att färre palestinier motsätter användadet av våld för att bekämpa ockupationen än vad både den israeliska och den proisraeliska propagandan hävdar.

    Inte att 66 procent av alla palestinier anser att det är rätt att skära halsen av treåringar.

  31. Jag vet inte vilka fascister du syftar på och ännu mindre hur det skulle relatera till den här frågan.
    ——————————–
    Drt relaterar till frågan genom att man presenterar fakta på ett inkorrekt och subjektivt sätt och subejektivt sätt för att understryka sin egen agenda.

  32. Det är inte jag som påstår det. Det står uttryckligen:

    ”63% of the Palestinians oppose and 32% support the attack in Itamar in which a family of five was
    murdered.”

    Observera också att jag skrev var trejde och inte 66 procent så ingen har påstått att 66 procent skulle var för massakern.

    Din andra kommentar är närmast obegriplig. Varför berättar du inte vilka fascisterna är och vad deras slutsatser är angående somaliers IQ och hur det på något sätt skulle kunna vara relevant för palestiniernas attityder.

  33. Det står INTE i texten att 1 av 3 palestinier anser att det är rätt att skära halsen av treåringar.

    Du påstår det och du har fel.

    Min andra kommentar är fullt begriplig och den relaterar dels till din lögn vilken du insiterar på och dels till att du inte tar någon som helst hänsyn till VAD det är som gör att så stor andel som runt 30 procent av palestinierna anser att det är rätt att bruka våld för att stoppa den olagliga annekteringen av palestinskt land.

    Själv tror jag att om motsvarade situation rådde i Sverige och delar av skåne med våld sattes under danskt så skulle siffrorna för att bemöta det med våld vara minst lika stora.

    Det är inte en mänsklig rättighet att annektera andra människors mark.

  34. hur det på något sätt skulle kunna vara relevant för palestiniernas attityder.

    Det är relevant för det beskriver hur man använder fakta retoriskt till sin fördel genom att inte dela med sig av hela sanningen .

  35. Det står ju – som jag citerat – att 32 procent stöder massakern i Itamar där man skar halsen av en 3-åring. Vem som helst som till äventyrs läser detta kan ju klicka på länken och se det själva.

    Eller menar du att man på något sätt kan stöda massakern men inte de handlingar som utfördes? Du blir mer och mer obegriplig.

    Vilken lögn? Den jag citerar ur enkäten? Av palestinska upphovsmän? Om Danmark annekterade Skåne så skulle ingen där anse sig berättigad att skära halsen av småbarn. Utom möjligen en del psykiskt störda personer. Det är jag övertygad om.

    ”Det är relevant för det beskriver hur man använder fakta retoriskt till sin fördel genom att inte dela med sig av hela sanningen .”

    Fakta i det här fallet är ju enkäten där man frågat palestinier om stöder massakern eller inte och sedan rapporterat resultatet. Rakare än så blir det knappast. Och vad är egentligen kopplingen till somalier? Fortfarande obegripligt.

  36. Det står inte att 32 procent av alla palestinier anser att man ska skära halsen av 3 åringar.

    Det är du som ljuger och hävdar det.

    Punkt slut.

  37. Det står att 32 procent var för massakern – där en 3-åring fick halsen avskuren. Är man för massakern så är man rimligen för de handlingar som utfördes i den. Dessa handlingar är ju det som utgör själva massakern.

    Nåväl, var och en får väl dra sina egna slutsatser om huruvida jag är en lögnare eller du är kognitivt utmanad.

  38. Det står inte i undersökningen som du ljuder och insisterar att 32 procent palestinier anser att det är rätt att skära halsen av 3 åringar.

    Ingen har ställt frågan om det är riktigt att skära halsen av barn och ingen har svarat på den.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s