Sverigedemokraterna och Politiskt inkorrekt är gnällrövar!

Posted on februari 5, 2011

18


Jag följde det som hände 1989, när muren föll med glädje och nyfikenhet. Frihetsrevolutionen spred sig över Östeuropa. Glädjen var stor bland de flesta att de förslavade folken i öst äntligen skulle få sin frihet.

Men inte alla delade den glädje jag och de flesta kände. Jag minns alla kommentatorer som sa noll om frihetsrevolutionen. Jag minns alla radioprogram där gnällrövar klagade på att östeuropeer var opålitliga och att risken fanns att Tyskland skulle återförenas, och det skulle betyda att Hitlers stortyskland skulle komma tillbaka, och världens framtid hotas, bla, bla bla… Jag minns dagarna efter murens fall, hur nån gammal journalist på Svt med darr på läppen sa att han minsann sett ett nedklottrat hakkors på en vägg i DDR och att därför frihetsrevolutionen måste stoppas (!) och tempot sakta ner.

När jag idag har letat efter Sverigedemokraternas och Politiskt Inkorrekts syn på frihetsrevolutionerna i arabvärlden får jag en känsla av deja vu… Visst är det samma fundamentalistiska och knarriga kommentarer och icke-kommentarer nu som då. Negativism i kubik och kvadrat!

Trots att gnällrövarna i Sverigedemokraterna gör en stor sak av att muslimer, enligt dem, är ”farliga” eftersom arabvärlden är odemokratisk kan inte jag hitta ett enda ord (!) till stöd för frihetsrevolutionen FÖR DEMOKRATI i Tunisien eller Egypten på deras sidor! Däremot hittar jag, som vanligt, hets mot muslimer och moskéer och varningar för massinvandringen. Gnäll, gnäll, gnäll!

*utan kommentar*

Jag har bara sett en enda kommentar om läget i Egypten och den står den utrikespolitiska talesmannen, och riksdagsmannen, Kent Ekeroth för. Det är en kommentar till ett citat som varnar för muslimska brödraskapet:

För en gångs skull en någorlunda nykter analys av läget i Egypten – dessutom från Sydsvenskan. Bra kontrast till alla dumbommar som talar sig varma om ”revolutionen”; Brödraskapet samlar sig:

Deja vu!

Jag minns alla stofiler (den gången oftast gammal knarriga sossar och knasliberaler (!) som Per Ahlmark) som 1989 påstod att vi borde vara rädda för revolutionen i öst.

Ja, fundamentalism är farlig, men om man tvekar att stödja en frihetsrevolution, och en kamp FÖR DEMOKRATI, av rädsla för fundamentalism, då är man ute och cyklar!

Så mycket för Sverigedemokraterna…

—————————————————-

Liberaldemokraterna

Jag är en av grundarna till Liberaldemokraterna.

Men åsikterna på bloggen är mina egna…

Vad är Liberaldemokraterna?

Liberaldemokraternas Facebookgrupp —– Twitter: http://www.twitter.com/Lib_dem

Vår hemsida, som är under byggnad, finns på:

www.liberaldemokraterna.com

***

Lägg till Jerlerup på twitter genom att klicka här!

—————————————————-

Läs även andra bloggares åsikter om